Розробки виховних заходів

                Лехнівська  загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів







             СЦЕНАРІЙ  ВИСТУПУ 
   ЕКОЛОГІЧНОЇ  АГІТБРИГАДИ
   «ДИВОСВІТ»


                        Робота  виконана
                                                                        учителем географії
                                                                              Калін Н.П.

                                       2015 рік


Ми  живемо  в прекрасному  світі,
Тільки  сталася  з  світом  біда:
Міста  смогом  отруйним  повиті,
 Й  не  жива, як раніше, вода.
                    А  птахи  й  тварини  зникають,
                    І  все  рідшими  квіти  стають,
                    І  вітри  щедрий  грунт  видувають,
                    І  поля  урожай  не  дають.
І  ландшафти  вже  місячні  майже,
Все  частіше  кислотні  дощі,
Та  природа, вона  не  розкаже,
Чом  на  сонці  ріка  на  блищить.
                    Не  всміхаються  чому  мрійливо
                    І  мовчать  галасливі  ліси,
                    Чом  планета  уже  не  щаслива,
                    І  все  менше  булої  краси?
Учитель:Шановні  діти  та  вчителі! Тема  нашої  зустрічі  надзвичайно  актуальна, тому  що  ми  живемо  на  Землі  в  складний  для неї  час. Земля – колиска  розуму, але  не  можна  вічно  жити  в  колисці. Більш  того, Земля  одна з  планет, де  можливе  життя. Сьогодні  одним  із  найтривожніших  словосполучень  є  «екологічна  катастрофа». Розвиток  цивілізації  та  НТП, зростання  населення, обсягів  виробництва  та  його  відходів  загострюють  стосунки  між  природою  та  суспільством. Наше  покоління безсоромно  грабує  те, що  має належати  нашим  дітям  і  онукам.Поліетилен, пластмаси, пестициди, гербіциди, окиси  азоту  та  сірки – все  це  оточує  нас  щодня. А  як  з  цим  боротися?Як  захистити  нашу  красуню  Землю, нашу  Україну – в  ніжному  серпанку з  квітучої  вишні, з  розлогого  гілля  верби-водиченьки, з  намистом  червонощокої  кралі-калини? Як  передати  її красу  й  неповторність  нащадкам? Хотілось  би, щоб  ті  покоління, які  житимуть  у  ХХІ ст., пам’ятали  слова  римського  мислителя  Л.Сенеки, сказані  у  І ст.нашої  ери: «Жити  щасливо  і  жити  в  злагоді  з  природою  одне  й  те  ж  саме».
В.1:Прислухайтесь, як  трави  шелестять, як  розмовляють дерева  і  квіти…Які  предивні  весняні  дні  стоять!Спробуйте це  збагнути і  зрозуміти, і  ви  відчуєте, як  очиститься  душа  ваша, як  серце  легко  стрепенеться  та  як  народяться  розумні  думки. Бо  все  от-от  минеться.
В.2:Не  за  лісами  дрімучими,не  за  горами  широкими, а  в  Лехнівській  школі  сьогодні  зустріч  непроста. Агітбригаду  мерщій  зустрічайте і  правду  про  природу  дізнайтесь.
(Під  музику  «Тільки  нас  на  Україні»виходять  учасники)
1.Всім!
2.Хто  природу  оберігає!
3.Всім!
4.Хто  її  шанує  повсякчас1
5.Ми – юні  охоронці  природи!
Разом:Шлемо  вітання  своє!
1.Увага!  Увага!
2.Слухайте  нас!
3.Вас  вітає  агітбригада
Разом: «ДИВОСВІТ»!
4.Наш  девіз:
Разом: «Станьмо  на  варті  власного  майбутнього».
5.Нашу  голубу  планету  часто  порівнюють  з  величезним  космічним  кораблем, який  летить  просторами  Всесвіту.А  людство- екіпаж  цього  корабля.
1. Красиве  мудре  порівняння. Але  всі  ми  повинні  осмислити, що  у  нашого  космічного  корабля  немає  аварійного  виходу.
2. І  лунає  сьогодні: «Тривога  на  космічному  кораблі Земля!»
Разом:Майбутнє  Землі  в  небезпеці!
(Звучить  пісня  на  мотив  «Вчать  у  школі»)
                        ВЧАТЬ  У  ШКОЛІ
«Дивосвіт»  вітає  вас!В  нас  бригада  просто  клас!
І, звичайно, вам  відкриєм  свої  плани.
Ми  для  того, щоби  жить і природу  захистить,
Ми  будемо і  природа  буде з нами.
  В  нас  одна  свята  мета,ціль, ми  скажем , непроста,
Що  співати  вам  чи  просто  говорити:
Треба  діять, не  тужить і  природі  послужить,
Берегти  цей  світ, бо  нам  у  ньому  жити.
В.1:Факти, що  змушують  людину  задуматись.
В.2:Вода – початок  всіх  початків, в  ній  зародилось  життя. Вона  вкриває 2/3 площі  нашої  планети. Справжній гімн воді  у  прозі  висловив  Антуан де  Сент-Екзюпері, після  того, як  потерпів  аварію  в  Сахарі:
В.1: «Вода! В  тобі  немає  ні  смаку, ні  кольору, ні  запаху. Тебе  неможливо  описати. Тобою  насолоджуються, не  знаючи, що  ти  таке.Не  можна  сказати, що  ти  необхідна  для  життя, ти – саме  життя. Ти  найбільше  багатство  на  світі…»
(виходить  учениця, читає  вірш)
Памятайте, люди, назавжди –
Неможливо  жити  без  води!
Це – життя  колиска, це – дощі,
Це – роса  і  квітка  на  межі,
Це  - тумани, ріки  і  моря,
Це – кришталь  озер  і  джерела,
Це – хмарки  у  небі, це – село,
У  тополях  й  вербах  над  ставком.
Це  -  криниця, квітка  за  вікном,
Шурхіт  хвиль  і  шторму  дикий рев,
Це – струмок  у  травах  між  дерев,
Зелень  трав, веселі  кольори,
Памятайте, люди, назавжди.
В.2:Щороку  в  річкові системи  скидається  близько  450 км.куб. забруднених  речовин  різного  походження.
В.1: У  Світовий  океан  уже  викинули  20  млрд.т сміття.
В.2: Щогодини  на  планеті  тисяча  чоловік  помирає  від  отруєння  водою.
В.1:Щорічно  зі  стічними  водами  у  Дніпро  потрапляє  700 т органіки, 34 т нафтопродуктів, 9 т заліза, 800т амонію.
В.2:Нині  ми  використовуємо  на  70% більше  води, ніж  40  років  тому.
В.1:Якщо  порівняти  Землю  з  головою  немовляти, то  запаси  прісної  води  - це  лише  сльозинка  в  його  очах.
В.2:Вчені  прогнозують, що  до  2050 року  4 млрд. людей навіть  не  зможуть  задовольнити  добову  норму в  питній  воді.
(Сценка  «Альонушка»)
Автор:Перед  вами картина  Васнєцова  «Альонушка». Непорушно  дивиться  дівчинка  в  похмурі  води  річки. Похилена  її  голова, висять  скуйовджені  пасма  волосся. Вона  наче  зламана  гілка  дерева. Про  що  вона  думає? За  чим  вона  сумує?
Альонушка:Чому  ти,  річечко, зовсім  каламутною  стала, що  я  в  тобі  навіть  свого  відображення  не  бачу. Вода  цвіте  й  багном  пахне. Казала  я  братику  Іванку, не  пий  водиці, мутантиком  станеш. Не  послухався  братик, напився  водиці. Ох! Ледь  імпортними    пігулками  його  з  того  світу  повернула. Але  слабий  іще. Лікарі  лякають  наслідками. Душа  болить!
(Виходить  Баба-Яга  з  пляшкою,набирає  воду)
Баба-Яга:Ой  водиця  лікувальна, дуже  добре  від  радикуліту  допомагає. Як  натреш  хворі  місця, аж  пече!А  люди  надумали  її  всередину  приймати.  Дурні!Ось  мій  знайомий, Кощей  Безсмертний, пити  її  боїться, тільки  «Миргородській» довіряє, каже  в  останній  час  печія  спасу  не  дає.
(Виходить, потирає  спину).
Альонушка:Що  люди  творять? Річку  забруднюють, собі  ж  приносять  хвороби  і  страждання. Заради  збагачення  зовсім  совість  втратили. Господи, прости  їх  грішні  душі1
(Виходить   учениця, читає  вірш)
На  аналіз  взяли  воду для  пояснення  народу.
Ось  такі  є  результати:в  воді  марганцю  багато,
Кольоровість  вище  норми, аміак  і  нітрати,
Солі  кальцію, сульфати, алюміній  і  бактерії
Ось  така  у  воді  феєрія.
І  таку  ми  воду  пєм?
Як  же  ми  іще  живем?
В.1: Який  же  вихід  із  цієї  ситуації? Люди  повинні  вживати  певні  заходи:
В.2:Нормувати  якість води, тобто  розробити  критерії  її  придатності.
В.1:Скоротити  обсяги  викидів  у  водойми  шляхом  удосконалення  технологічних  процесів.
В.2:Очищати  стічні  води.
В.1:Організовувати  безвідходні  технології.
В.2:Виховувати  бережливе  ставлення  до  води  ще  змалку.
 (Звучить  пісня «Тече  вода  каламутна»
Тече  вода каламутна,
Чогось  рибка  така  смутна.
Вона  мутна  ще й  сердита,
Бо , напевно, буде  вбита( 2 рази)
    Бють  цю  рибку  хімікати,
  І  не  встигне  закричати,
 Бо  фабрики  і  заводи
Каламутять  чисті  води (2 рази)
В.1:Що  ж  таке  «екологія»?(виходять  учні з  буквами)
1:Е- економне  використання природних  ресурсів.
2:К – корекція  взаємодії  між  людиною  і  природою.
3:О – організація  роботи  з  громадськістю.
4:Л – легені  планети – зелені  насадження.
5:О – охорона  та  відродження  зникаючих  видів.
6:Г – господарське  відношення  до  довкілля.
7:І – інноваційні  технології.
8:Я –я  разом  з  друзями  прагну  вирішення  цієї  проблеми.
(Учень   читає  вірш  про  ліс)
Ліс – це природне  багатство  країни,
Знає  кожен: дорослий  й  дитина.
Ліс –це  підручники, ліки  та  меблі,
З  лісу  будують  будинки  та  греблі.
Дякую  лісу  за  чисте  повітря,
Й  за  те, що  захищає  поле  від  вітру.
В.1:Екологічні  біди  не  знають  меж. Ліси  планети  зникають  зі  швидкістю  20 гектарів  на  хвилину.
В.2:За  останні  50 років  на  планеті  зникло  кілька  сот  видів  рослин, 76 видів  тварин.
В.1:Нині  на  грані  зникнення  130  видів  ссавців, 25 видів  птахів.
В.2:Протягом  останніх  століть  на  Україні  повністю  зникли  дикий  кінь  тарпан, тур  та  український  степовий
сайгак. На  грані зникнення  світлий  тхір, норка,горностай.
В.1:Зникнення  загрожує   більш  як  150  видам  рослин.
В.2:Скільки  на  ліс  навалилося  напасті: і браконьєри, і  відпочиваючі з  вогнищами, і  нерадиві  лісники, і  жадібні  грибники.
В.1: Все  це  ми  хочемо  розповісти  дещо  в  алегоричній  формі.
(Звучить  гумореска  про  ведмедя)
До  чималеньких  лісових  угідь,
Та  завдяки  приятелю  і  свату,
Як кажуть  ще «по  блату»
Був  лісником  поставлений  ведмідь.
                   Ділянки  всі  прийнявши,
                   Не  ловив  Михайло  гав,
                   А знай  мясцем, медком і ягідками  ласував.
                   Зима  ж  настала- і  лісник  заліг  в  барліг.
На  ліс  накинулись  усі, кому  не  лінь,
Давай  те  дерево  пиляти  і  тягати,
Й  кубелечка  ладнати.
                    Наш  вуйко  спить- казкові  бачить  сни.
                    (Хіба  збіднієм?Все  не  вкрадуть  к  бісу!)
                    Отак  ласун  проспав  аж  до  весни…
                      А  з  лісом  що?Не  стало  лісу!
                      Хай  буде  літо  чи  зима,
               Пригляньте, чи  таких  господарів  у вас  нема?
(Сценка  «У  лісі»)
Автор:Колись, в  один чудовий  день,
             Коли  світило  сонце,
             Петро  із  братом  Василем,
             Поглянув  у  віконце.
             Вдягнувшись, взявши  харч  на  рік,
             На  уі-кенд пішли  торік.
             Довго  ж  скрізь  вони  блукали,
             Аж  ось  в  чудовий  ліс  попали.
(Звучить  шум  лісу, виходять  два  хлопчики, розмовляють).
Василь:Петре, поглянь  яке чудове  місце!
Петро:Ну що ж, зупинимось  тут.
            Ти  глянь, а  он  і  річка, й  джерело, і  дуб.
            Багаття  розведем  ми  тут(розбирає  речі).
Василь:Давай  ось  тут, під  дубом.
Петро:Ну  добре, хай, твоя  взяла.
Я тут  зірву  траву,
А  ти  швиденько  по  дрова.
Василь:Ні, я  нікуди  не  піду (потягається).
Петро:Чому?
Василь:А  дуб  навіщо? Ти  з  нього  гілочки  зломи, а  я  до  джерела.
Петро:Добре, йди, водички  принеси.
             А  я  багаття  розкладу  і  юшки  нам  зварю.
(розкладає  дрова, а  Василь  в  цей  час  приносить  воду).
Василь:А ось  мурашки, що  прийшли  вже  на  обід?
( Василь витягає  з  рюкзака  балончик, пирскає).
Василь:Ну що, на  юшку  ще  довго  чекати?
Петро:Готово, йди, пора  вже  трапезу  почати.
(насипає у тарілку, ненароком  обливає Василя)
Василь:Ти  що, здурів? Я  ще  нічого  не  поїв,
               А  ти  мене  вже  юшкою  облив.
               Я  бачу  без  прання  тут  не  обійтись.
Петро:Пішли  до  джерела,мабуть, пора  похлюпатись.
(Ідуть, у  відро  Василь  сипле  порошок).
Василь:Чи  добрий  в  тебе  порошок? Чи  пляму  виведе  мою?
Петор:Ти  сип  побільше, я  у  цьому  знаю  толк.
(Виходить  лісник)
Лісник:Громадяни, ви  чому  порушуєте  закон?
Разом:Який?
Лісник:Закон  природи.
           Ви  прийшли…Спокій  порушили,
           І  чисте  джерело  забруднили,
           І  з  дуба  гілочки  зломили.
            А  мурашник  знищили. Як  ви  посміли?
Петро:Вибачте, ми  не  хотіли.Ми  все  тут  швиденько  приберем.
(Звучить  пісня  «Улибка»)
Хай  розквітне  наш  лісочок  знов.
Хай  повітря  нас  озоном  напуває.
В  душі  людям  ввійде  хай  любов,
І  веселка  в  небі  барвами  заграє
              І  у  лісі  нашім  враз
             Заквітує  все  гаразд.
           І  Лехнівка  всім  нам  усміхнеться.
         Дощик  трави  звеселить,
         Вітер  листям  зашумить,
        І добро  людське  веселкою  проллється.
В.1:А  чи  не  побачили  ви  себе  в  образі  Петра  і  Василя? Мало, мабуть, хто  з  вас  замислювався  над  тим, як  ви  відпочиваєте.А  вам  відомо?
В.2:Що  папір  буде  знаходитись  у  природі 2 роки, а  консервна  бляшанка – 90  років, а  поліетиленовий  пакет-
200 років.
В.1:Скло  може  пролежати  в  землі  1000 років, а  ще  може  спричинити  пожежу.
В.2:Зламані  гілки  дерев  залишили  без  даху  сотні  корисних  комах.
В.1:Зруйнований  мурашник  був  домівкою  для  одного  мільйона  комах, які  за  день  можуть  знищити  до  100  тисяч  шкідників.
В.2:Люди! А чи  не пора  нам  зупинитись.Невже  нам  мало?
  Гумореска  "Загадка природи"
 Природа — мудрий  вчитель і творець,
 Ніщо не зайве у природи-мами :
 І цар орел, і сірий  горобець ,  мурашка й лев...
 І навіть ми із вами!
 Учені їй присвячують томи,
 Поети пишуть  величальні оди...
 На всі лади розхвалюємо ми
 Безмежну  мудрість  матінки-природи...
 З поетами у згоді я давно,
 І твердо вірю я у слово вчене...
 Та є в природі все-таки одно,
 Що не доходить ,хоч убий, до мене...
 Істота дивна лазить по землі
 (З творінь природи —виняток єдиний!) ,
 Є руки, дві ноги... І взагалі
 Усі прикмети  зовнішні — людини.
 Та не стривожать  їй душі до дна
 Ні тихі води, ані ясні зорі:
 В природі знає  лиш одно вона —
 Хазяйнувать, як злодій у коморі...
 Вона шанує лиш саму себе,
 Отож собі на вигоду  й догоду,
 Як тільки може —шарпає, скубе,
 Калічить, запаскуджує  природу...
 Природо-мамо!  Вибач і прости:
 Ти — мудра, і велика  ,в тебе сила,
 Чому ж створіння  це бездушне ти
 Сама собі на лихо   сотворила?!
В.1:Багато  хто  вважає, що  на  питання  екології  можуть  впливати    тільки  політики, екологи  чи  виробники.
В.2:Ми вважаємо, що  це  не  так.
В.1:Єдині, хто  здатні  що-небудь  змінити – це ми  самі.
В.2:У  фільмі  про  легендарного  дослідника  Жака  Іва  Кусто, який  протягом  40  років вивчав  морський  світ, є  дивовижна  пісня  зі  словами:
В.1:Що  може  один?
Всі:Любити!
В.1:Що  може  один?
Всі:Сад  посадити!
В.1:Що  може  один?
Всі:Світ  змінити!
В.2:Є  така  філософська  думка: «Думай  глобально, дій локально!» - це девіз  ООН  ХХІ ст.
В.1:Додержуйся  принципів  організації Грінпіс :зменшуй споживання, використовуй  повторно, переробляй.
В.2: Ви  знаєте, що  населення  планети споживає  всього  більше, ніж  здатна  відродити  Земля?
В.1:Вчені  підрахували, що  з  таким  способом  життя  нам 
потрібно  три  таких  планети.
В.2:Я  вірю  в  те, що  схаменемось  ми,
І  будем  жить  за  її  законом,
Коли  ми  справді  є  дітьми,
Тієї, що  з  дитятком  на  іконах.
В.1: В  Інтернеті  проходив  конкурс короткометражних  фільмів під  назвою «Одна  хвилина, щоб  врятувати  світ»., в  рамках  якого  були  представлені  однохвилинні  ролики, метою  яких  було, якщо  не  змінити  світ  на  краще, то  хоча  б  змусити  людей  задуматись  про це. Один  з таких  роликів  пропонуємо  вашій  увазі (показ  ролика).
В.2:А зараз ми  пропонуємо нашим маленьким  гостям   загадки-вислови, кінцівки  яких  вони  повинні  доповнити:
v Людству  горе  і  біда, як  забрудниться…(вода).
v Несемо  корм  до  годівничок  для  жовтогрудих  пташечок …(синичок).
v Першим  радує  наш світ  в  лісі, в  лузі…(первоцвіт)
v Щоб  нам пити  чисту  воду, треба  берегти…(природу).
v Щоб  у  ліс  ти  йшов  радіти, там  потрібно  не…(смітити).
v Полюбимо  природу  палко, не топчімо  ногами… (фіалку).
v Як  зрубаємо  дерево, вмить поспішимо  аж  два  …(посадить).
v Все  задумано  мудро  в  природі, жити  усьому  у  мирі  і …(згоді).
v По  всьому  світу  йде  мутація, а  спричинила  це… (радіація).
v Як  розоримо  світ  оцей  вщерть, вирок: нам  без  війни  буде  ….(смерть).
(Звучить  пісня «Це  моя  Україна»)
1.Ти  шляхом  болісним пройшла
Крізь  Чорнобиль, Україно,
Атомом  зранена  була,
Та  не  стала  на  коліна.
Де  твій  , природо, зелен-дім,
Сині  ріки, синє  небо?
Чисте  майбутнє  нам  усім
Зараз  треба,зараз  треба!
Приспів:Буде  чистою  хай  країна,
               Де  червона  цвіте  калина.
            Гори, ріки  і  полонина-
            Це  моя  Україна!
2.Хай  повертають  на  поля
Знову  зграї  журавлині.
Хай  хлібом  повниться  земля
Й  лине пісня соловїна.
Хай  кришталевої  води
Будуть  повні  твої  ріки.
Та  розцвітають  хай  сади
І  не  вянуть  вже  повіки.
Приспів:Хай  же  буде  моя  країна,
               Найчарівніша, як  перлина.
             В  моїм  серці  вона  єдина-
           Це  моя  Україна!
(Учень  читає  вірш  про  Чорнобиль)
Над  Чорнобилем  літо  сплива,
Спрагло  пахне  хлібом  і  ріллею.
То  чому  ж  так  стогне  земля?
То  чому  ж  не  весело  над  нею?
        А  тому, що  змертвіла  земля,
        Скамяніла  од  болі  і  горя.
        І  веселий  клич  журавля
        Вже сюди  не  долине ніколи.
(Звучить  пісня  «Летіла  зозуля»)
В  безмежному  небі над  лісом  й  рікою,
Знялась  чорна  хмара  й  закрила  собою.
      І  синєє  небо, степи  і  долини,
    Простори  широкі  моєї  країни.
Несла  із  собою, смуток  із  журбою,
І  тугу  смертельну  послала  на  землю.
В.1:Хтось  із  вас  відпочивав  на  морі? Ви  любите   Чорне  море? А  тепер  подивіться  один  одному  у  вічі:заблискотіли  очі, захвилювалися  душі.
В.2:Однак  любити  Чорне  море  замало – його  треба  берегти, ба  навіть  і  рятувати.
В.1: Отже, літо.
Коли  Микола, новий  український  багатій,
Задавака  і  тюхтій.
Чи  то  з  радощів, чи  то  з  горя,
Поїхав  відпочивати  до  Чорного  моря.
(Звучить  шум  моря, відро  з  написом  «Чорне море», виходить  Микола, оглядається. Учень  виносить  табличку  з  написом «1-а серія.Чорноморська  краса  дивує  й  заржавілу  совість». Микола  ліниво  розлягається, потім  схоплюється, хлюпається  з  відра).
Микола:Во  красотіща! Тут  український  дух!Тут  Україною  пахне!
(Дістає  телефон, набирає  номер).
Прівєт, Касой!Де  я? Ні, не  на  Канарах. На  Канарах, як на  нарах. Ні, не  на  Багамах. На  Багамах, як  на ямах. Я  на  Чорному  морі. Що?  Та  не  здурів  я , братан.Дуй  до  мене. Море  чисте  і  красиве, однак  я  все  одно  тут  залишу  свої  сліди  перебування.
(Учень  ви носить  табличку «2-а  серія.Український  менталітет»).
В.2:Після  спалахів  краси іздурів  чогось  Микола,
Свою  совість  придушив, чортом  носиться  довкола.
Микола:Бач, безплатна  красота,
А  на  Маямах  брали  б  гроші.(Бє  себе  у  груди)
Ех, наївна  простота,
Платив  долари…  й  хороші!
А  ось  море  -  й  нічиє…
Чиста  хвиля  в  берег  бє.
Став  від  злості  я  дрижати,
Треба  в  море  наплювати.(плює  у  відро)
Слухай, море,
Я  скажу  ось  тет-а-тет,
Це  ж  такий  менталітет.
Ще  й  сміття  порозкидаю,
Бо  Микола  я  й  гуляю.(розкидає  сміття)
В.1:Проте  Микола  думав, що  він  один  такий. Ось  до  моря  вихором  полетіли і закарпатці, і  харків’яни, і  сумчани, і  київляни, і  росіяни, і  цигани.До  моря  вони  біжать  охоче, бо  кожен  плюнуть  дуже  хоче.
(Виходять  дві  пляжниці, розкидають  обгортки  від  цукерок, плюють  у  відро).
В.2:Кожний  пляж  аж  запишався
Териконом  смітників.
Наш  Микола  так  злякався,
Що  від  жаху  побілів.
(Учень  виносить  табличку  «3-я серія. Біда  морем ходить, біда  біду  водить»).
Микола:Ну  й  свинота! Дикобрази!
Все  спаскудили  відразу!
Ну  хай  я, так  я  ж  крутий,
І  мав  право  плюнуть  в  море.
А  народик  цей  простий опоганив  всі  простори.
(Виходить  учениця, читає  вірш)
Що  ж  це  сталось  із  нами, людьми?
Це  якщо  так, то  нічого  не  буде?
Ні  річок, ані  звірів, ні  птиць.
Ані  квітів, ні  трав, ні  повітря.
Ні  людей, хоч  тепер  вже  повірте!
В.1:Одним із  негативних  результатів  людської  діяльності є  постійне  утворення  побутових  і  промислових  відходів. Україна  буквально  потопає  у  смітті.
В.2:В  Україні  щороку утворюється  близько 1 млрд.т
відходів, з  них  15 млн.т вивозиться  на  звалища.
В.1:Учні  нашої  школи  не  стоять  осторонь 
проблеми збереження  довкілля. Вони  приймають  активну  участь в  озелененні  і  прибиранні  території  села.
(Звучить  пісня «Бухенвальдский  набат»)
1.Люди, що  ви  робите,спиніться.
Втратите, втратите, не  буде  вороття.
Не  губіть  природу, схаменіться,
Ваше  то  життя, ваше  то  життя!
Збережуть  нехай  дбайливі  руки
Квіти, води, птахів  переліт.
Щоб  не  проклинали  потім  внуки.
Збережіть  цей  світ, збережіть  цей  світ,
Бережіте, бережіте, бережіть цей  світ!
2.Люди  світу  на  хвилинку  встаньте,
Слухайте, слухайте,звучить  останній  дзвін!
Що  ж  вік нам  сьогодні  сповіщає?
Бє  тривогу  він, бє  тривогу  він.
Клич  летить  , летить  по  всій  планеті,
Закликає  чесні  всі  серця.
Люди  світу! Будьте завжди  пильні!
Збережімо  ми, збережімо  ми.
Збережімо, збережімо, спільний  дім – Земля!
           Ведуча 2:Гра  «Так  чи  ні».
ü Хочете  здоровя  мати?
ü Хочете  про  сонечко  співати?
ü Хочете  ранковою  росою  вмиватись?
ü Хочете  співом  соловейка  чаруватись?
ü Про  природу  будем  дбати?
ü Байдужих  будем  турбувати?
ü Землю рідну  будем  звеселяти?
То  ж, любі  друзі, не  баріться,
За  справу  дружно  всі  беріться!
Ведуча 1:А  зараз  ми  створимо  дерево  під назвою «Екологічні  звички».
1.Повторно  використовувати  пластикові  пакети.
2.Здавати  папір  і  картон  у  макулатуру.
3.Здавати  скляний  та  пластиковий  посуд.
4.Використовувати  енергозберігаючі  лампочки.
5.Замінити  живі  ялинки  на  штучні.
6.Не  кидати  нічого  на  землю.
7.Прибирати  після  себе  сміття  після  «вилазок  у  природу».
8.Приймати  душ  замість  ванни.
9.Зберігати  тепло  в  будинках.
10.Надавати  перевагу  одягу  з  натуральних  тканин.
11.Висаджувати  дерева  й  кущі.
12.Використовувати  екологічні  миючі  засоби.
 
                        КІНЦІВКА
1.Рятуйте, люди , світ.Любіть  свою  планету.
Шануйте  кожну  мить, народжуйте добро.
Щоб  нам  не  довелось платить  гірку  монету
За  наше  ненаситне і  незворотне  зло.
2.Рятуйте  джерело – цю  життєдайну  силу,
Енергію  землі, повітря  і  води.
Щоб  було  менше  в  них  сміття, отрути, пилу,
Щоб  все, що  дав  нам  Бог, не  кануло  в  імлі.
3. Я  хочу, щоб  вся  планета  була  зелена  і  квітуча,
Щоб  поруч  зі  мною  жили  здорові  люди.
Щоб  милували  нашу  душу  соловї  співучі.
І  щоб  було  так  завжди  і  усюди.
4.Ми  - діти  українського  поля, небесної  висоти,
Тому  нам  і  випала  доля:не гнутись,до сонця  рости.
То  ж  будемо  вищими, вищими,
Нехай  наш  загубиться  лік.
Якщо  ми  себе  не  понищимо,
Ніхто  нас  не  знищить  повік.
5.Нас  кличе  новий  час в  незвідані  дороги,
Майбутнього  зоря вже  молиться  до  нас.
Рятуйте, люди, світ, гармонію  природи!
Рятуйте, люди, світ!Це ваш  останній  шанс!
                   МОЛИТВА
Мати  наша, Природо, що  єси  на  землі,
Нехай  святиться  імя  твоє,
Нехай  прийде  царство  твоє,
Нехай  сповниться  воля  твоя в  нас, як  і  в  тобі.
І  як  посилаєш  ти  кожен  день своїх  ангелів,
Пошли  їх  нам.
Прости  нам  гріхи  наші  перед  тобою,
Не  дозволяй  нам  стати  здобиччю  хвороб,
І  звільни  нас  від  всякого  зла,
Бо  тобі  належить земля, наші  тіла  і  здоровя!
(Звучить  пісня  «Ми  бажаємо  щастя  вам»)
1.В  селах, де  кружля  сірчистий  газ,
Де  феноли  часто  душать  нас,
Де  на  добру  воду  в  трубах  ждемо  вічність  ми,
Щоб  було  нам  легко  в  тяжкий  час,
Дуже  треба кожному із  нас,
Дуже  треба  кожному  природу  берегти.
Приспів:Ми  бажаєм вам  завжди,
                 Чистого  повітря  й  води.
                 І  сонця  промені
                 Хай  завжди  ідуть  сюди.
                 Ми  бажаєм  щастя  вам,
                І  воно  повинно  прийти ,
                То ж  рук  ви  докладіть,
                 І  природу  збережіть!


 ВИХОВНИЙ  ЗАХІД  НА  ТЕМУ
«Україно,
мій  духмяний             
         дивоцвіт»


Учитель:
Поки  в небі  є свято  веселок і крил,
Поки  є  на  землі  і  роса, і  колосся,
Я  живу!
Поки  є  могутній  Дніпро,
Поки  віру  плекаю,щоб  добре  жилося,
Я  живу!
Поки  в  думках  моїх  день,
Поки  є  кому  вранці  промовити  «Здрастуй!»
Ми  живемо!
Я  вітаю  вас  на  святі  «Україно, мій  духмяний  дивоцвіт». Я  бажаю  вам
миру   і  гармонії. Найсильніший  і  найвеличніший  з  усіх  законів  природи-
закон  гармонії. Усе, що  створене  природою: річка, ліс,квіти,сніжинка,
звір – усе має  красу  гармонії.
Я   бажаю вам,  щоб  на  цьому  святі  ви  відчули  красу  гармонії  думок,дій,
почуттів, самовираження.
(виходять  учні  5  класу)

1.Ми  є  діти  українські,
Хлопці  та  дівчата.
Рідний  край  наш – Україна,
Красна  і  багата.

2.Рідне  небо,ясне  сонце,
Місяць, зорі  срібні.
Рідний  народ – українці,
Всі  до  нас  подібні.

3.Присягаєм  наш  край  рідний
Над  усе  любити.
Рідний  народ  шанувати,
І  для  цього  жити.


  4.Що  нам  рідне,те  нам  буде,
 І  красне, і  гоже, -
Присягаєм,  що  так  буде,
 Поможи  нам  Боже.

ВЕДУЧА №1:Щасливі  ми, що народилися  і  живемо  на  такій  чудовій  землі – багатій  і  мальовничій  Україні.
ВЕДУЧА №2:Україна! В  одному  слові  бринить  музика. Україна – це
тихі  води, ясні  зорі, зелені  сади, лани  золотої  пшениці.
ВЕДУЧА №1:Україна! Наша  рідна  земля, наша  Батьківщина. Вона  вічна
надія  на  волю  і  кращу  долю.
                                  Мені  над  усе  більш  нічого  не  треба:
                                  Домівка  матусі, волошки  в  житах .
                                  Вишневий  світанок, полив’яне  небо
                                  І  сиза  роса  на  траві  при  шляхах.
ВЕДУЧА  №2:Справді,  не  треба  більшого  щастя, щоб  лиш  Україна  роз-
вивалася, зміцнювалася, а  ми,  її  громадяни,  робили  все  для  того,щоб  во-
на  якнайшвидше  стала  в  ряд  з  передовими  країнами  світу.
( звучить  пісня  «Край, мій  рідний  край»,Мозговий)
УЧИТЕЛЬ:Україна  може  пишатись  своєю  древньою  величною  історією.
А  коли  ж  виникла  назва  « Україна»?
   Назва «Україна» зустрічається  ще  в  києво-руський  час. Першу  згадку
про  Україну  зафіксовано  в  Іпатіївському  літописі  1187р.. Вона  пов’язана
з  Переяславським князівством .Оповідаючи  про  смерть  Володимира  Глі-
бовича – захисника  краю  від  кочівників, літописець  зазначав: «Й  плакав-
шися  по  ньом вси переяславци. О  ньом Оукраина много постона».
   Україна  пройшла  всі  випробування, лихоліття, сваволю  і  вистояла.
У  1841р.  відомий  французький  вчений  Коль  писав:»Немає  найменшого
сумніву,що  колись  велетенське  тіло  російської  імперії  розпадеться, і 
Україна  стане  вільною  державою.Час  цей  наближається  поволі, але  не-
ухильно.Українці – є  нація  з  власною  мовою, культурою, історичними
традиціями. Україна  роздерта  між  сусідами.  Але  матеріал  для  української
держави  готовий: коли  не  нині, то  завтра  з’явиться  будівничий, який  збу-
дує з  тих  матеріалів  велику  незалежну  українську  державу». І  цей час  на-
став. Сьогодні  Україна – незалежна, і  як  інші  країни  має  свої  державні
символи.
(виходять  учень  в  учениця,  в  руках  тримають  зображення  прапора  та
герба)

УЧЕНЬ:Небеса  блакитні  сяють  з  глибини,
А  пшеничні  й  житні  мерехтять  лани.
     Образ  цей  не  зблідне, хоч  минуть  жнива.
     Це  знамено  рідне – злото  й  синява.
Прапор  наш, як  літо,в  сонці  майорить –
По  долині  жито, по  горі  блакить.

УЧЕНИЦЯ:
Як  птах  золотий  в  переливах,
 На  прапорі   має, горить.
Це  знак  наш, це  фабрики  й  ниви,
Це  символ, що  будем  ми  жить.
      Це  хліб  наш,  вугілля  і  цукор,
      Степи  плодовиті,  моря…
      Це  в  праці  змозолені  руки,
      Що  подвигом  завжди  горять.
Це наша  любов, наша  мужність,
Вогняний  порив  боротьби,
Це  наша  згуртованість  дружня,
Це  пісня  нової  доби.
      Це  юність, це  клич  покоління,
      Що  йдуть  крізь  життєву  грозу.
      Це  слава  твоя, Україно,-
      Золотий  непокірний  тризуб.
(звучить  пісня  « А  я  просто  українка…»)
ВЕДУЧА  №1:Сьогодні ми  перенесемося  в  уяві  в  цікаві куточки  нашої
країни.Сьогодні  доведеться  перевірити  не  тільки   знання…
ВЕДУЧА  №2:А  й  проявити  свою  кмітливість.
УЧИТЕЛЬ:А  ви  знаєте, шановні  друзі, що  наша  Україна – найбільша  за
площею  держава  в  Європі ,що  саме  в  Україні  поблизу  с.  Ділове  Рахівсь-
кого  р-ну  Закарпатської  обл. міститься  географічний  центр  Єпропи?
   А  зараз  вам  пропонується  ярмарок  запитань. Будьте  уважні.
1.Столиця  України ( Київ).
2.Найповноводніша  річка( Дніпро).
3.Георафічний  центр  України (с.  Добровеличківка).
4.Найродючіші  грунти  України(чорноземи).
5.Найбільша  за  площею  природна  зона (степ ).
6.Найвища  точка  України ( г. Говерла).
7.Найвідоміша  археологічна  культура  в  Україні (трипільська).
8.Найбільше  по  площі  озеро  України ( Ялпуг).
9.Море, яке  в  давнину  стародавні  греки  називали  «болотом»(Азовське).
10.Крайня  західна  точка (с. Соломонове, м . Чоп).
11.Основний  закон  нашої  держави ( Конституція).
12.Рік  проголошення  незалежності  України ( 1991).
13.Перший  рядок  гімну  України ( «  Ще  не  вмерла…»).
14.Найбільший  порт  України( Одеса).
15.Найпопулярніший  продукт  в  Україні ( сало).
16.Поет – символ  України ( Т.Шевченко).
17.Назвіть  міста-мільйонери (Київ, Харків,Одеса, Донецьк, Дніпропетровськ
ВЕДУЧА  №1:Батьківщино, земле  рідна,
Земле  сонячна  і  хлібна,
Ти  навік  у  нас  одна.
Ти , як  мати , найрідніша,
Ти з  дитинства  наймиліша,
Ти  і  взимку  найтепліша –
Наша  отча  сторона.
ВЕДУЧА  №2:Йду  рідним  селом, де  панує  весна. Молода  і  щаслива 
йду  своєю  вулицею, а матуся-верба  простягає  до  мене  свої  віти. А ось
батьків  сад  зустрічає  мене  своїми  пахощами.А  ось  і  моя  біла  хата, де
чекають  мене  батько  і  мати, брати  і  сестри. Усе  це  моя  Україна,рідна
священна  земля,земля  моїх  дідів  і  прадідів.
ВЕДУЧА  №1:Тут  я  народилася  і  виросла,  тут  уперше  побачила  синь
українського  неба , золоті  розлоги  пшеничних  ланів.
ВЕДУЧА  №2:Тут  ходжу  до  школи ,тут  навчилася  розуміти  добро  і  зло.
Тут  вимовила  перші  святі  слова: мама, тато, Бог, Україна, хліб, любов, ві-
ра,праця.
ЧИТЕЦЬ:Дороги  іншої  не  треба,
                  Поки  зорить  Чумацький  Шлях,
                  Я  йду  до  тебе,  йду  до  тебе
                  По  золотих  твоїх  стежках.
Мені  не  можна  не  любити,
Тобі  не  можна  не  цвісти,  
Лиш  доти  в  світі  варто  жити,
Поки  живеш  і  квітнеш  ти.
                  Люблю  тебе,Вітчизно, мила  Україно,
                  Бо  щастя  жити  ти  мені  дала.
                  Для  мене  ти  одна  і  рідна , і  єдина,
                 Я  все  зроблю, щоб  ти  завжди  цвіла.
Я  громадянин, я  прагну  підростати,
Тягнусь  пагінчиком  до  сонця  і  тепла.
Моя  свята  і  рідна, Україно-мати,
Я  все  зроблю,  щоб  ти  завжди  цвіла.
ВЕДУЧА  №1: Крім  офіційних  державних  символів  Україна  має  ще  й
народні   символи.
ВЕДУЧА  №2: Звичайно, скажеш одне тільки  слово   « Україна»  - і  в  уяві
обов’язково постають  тополя  в  полі,хрущі  над  вишнями, калина  в  лузі,
верба  край  долини.
ВЕДУЧА:Калина  в  Україні –символ  рідної  землі, вічної  пам’яті  про
тих, хто  у  мужній  борні  віддав  своє  життя  за  щастя  і  волю  народу, тому й  садять  її  на  могилах  загиблих.
ВЕДУЧА  №2: Калина  - це  і  той  символ,що пам’ять  людську  береже,
Символ  безсмертя, невіддільний  від  життя. Це  наш  духовний  світ. Вона
символізує духовний  потяг  до  своєї  землі,  свого  берега,  своїх  традицій.
( Сценка.        « Тихо  звучить  пісня « Місяць  на  небі» .Виходить  дід,
сідає,струже  калинову  сопілку, мугикає  пісню. Входять  дівчата.)

Дівчина  №1:Дівчата,дівчата, ідіть  сюди! Тут  калина,  та  ще й  яка  гарна!
Д.№2:А  й  справді  ,яка красива!
Д.№3:Давайте  її  ламати!
Всі: Давайте!
Дід: Стійте!  Не  ламайте!
Всі: Здрастуйте, діду!
Дід: Здрастуйте, дівчата!
Д.№1: А  що  це  ви ,діду,  стругаєте?
Дід:  Калинову  сопілку.
Д.№2:Калинову?А  яка  різниця, калинова  вона  чи  дубова?(сміються)
Дід: Е  ні,не кажіть.Різниця, ще  й  яка! Калинова  сопілка  як  заграє, то  ні-
би  сонечко  весняне   пригріє, а  як  сопілка  засумує,  то  ніби  дівчина  за-
плаче. Отож, не  ламайте, дівчата, калину,  бо  то  гріх.
Д.№3:Дідусю,та  цієї  калини  скрізь  повно. Чого  ж  її  жаліти?
Дід: Ой, дівчата,так  було  не  завжди. Ось  послухайте! Колись  давно  також
була  весна. Скільки  сягало  око – стелилися  зелені  луки. Йшла  тим  лугом
людина, та  й  побачила  маленьке  стебельце. Підпушила  землю  біля нього,
підв’язала  його, полила – та  й  пішла  у  світ  сіяти,  орати. Через  рік  повер-
нулася, а  на  тому  стебельці –листочки, а  між  ними  білий-білий  цвіт,та-
кий  чистий  та  ніжний – як вірная  дівчина.Восени той  цвіт  став  червони-
ми  ягідками. Й  почали  про  неї  співати  пісні,і  назвали  її  Червоною  Ка-
линою.
(звучить  пісня  «Сумно,  сумно, аж  за  край…»
ВЕДУЧА  №1:Єдиним  органом  законодавчої  влади  є  Верховна  Рада
України. Кабінет  Міністрів  є  основним  органом  виконавчої  влади. Глава
держави  є  їїПрезидент.
ВЕДУЧА  №2:Україна  є  членом  багатьох  міжнародних  організацій: Орга-
нізації  Об’єднаних  Націй, Організації  з  безпеки  і  співробітництва  в  Єв-
ропі,Світової  організації  торгівлі, Співдружності  незалежних  країн, Ради
Європи,Організації  демократії  та  економічного  розвитку  і  т.д.
(звучить  пісня  «Наш  край»,музика  Д. Кобалевича, слова  А.Пришель-
ця)
ВЕДУЧА  №1:Материнський  образ  України  встає  із  полинових  степів  і
глибинної  чорноземної  скиби, як барва  зоріє  із  зажури   поліських  озер,
що  чистими  очима  довірливо  дивляться  на  світ, виростає  недосяжно  на
повен  зріст  із  карпатських  верховин. 
ВЕДУЧА  №2:Нема  життя  без  України,бо Україна – це  мати, яку не виби-
рають,бо  Україна – це  доля, яка  випадає  раз  на  віку.
ЧИТЕЦЬ:
Я – українець ,сутністю  і  кров’ю,
Моє  коріння  тут, у  цій  землі.
Вона  моєю  живиться  любов’ю,
А  я   страждаю  болями  її.
     Я – українець,  син  народу  того,
     Що відвикає  нині  від  ярма.
     Я  не  корюся, я  молюся  Богу.
     Я  вірю  в  те, що  все  це  не  дарма.
Я – українець. Смутком  оповите
Моє  кохання, як  гірке  вино,
Моя  рідня  розкидана  по  світу,
Як  буйним  вітром  золоте  зерно.
      Я – українець, цього  не  відняти,
      В  душі  моїй  співають  солов’ї.
      Були  такими  мої  мама  й  тато,
      Й  такими  будуть  пращури  мої.
УЧИТЕЛЬ: А  зараз  я  перевірю,  як  ви  знаєте  тварин  України.
1.Я  взимку  сплю, а  влітку  розкошую,
Живу  в  лісах,  їм  й  не  голодую,
І  від  настирних  бджіл  постійно  відбиваюсь.
Люблю  ще  й  рибу,і  тому  в  річках  купаюсь(ведмідь).

2.З  міцними  він  зубами, землю  риє  під  дубами.
Якщо  стадо  пробігає – на  шляху  усе  зламає( дикий  кабан).

3.Величаво  й  гордо  по  лісу блукає,
У  зелених  пущах  їжу  сам  шукає.
У  народі  «сохатим»  його  називають.
Як  справді  він  зветься, чи   всі  знають?(лось)

4.Як  лось, я  також  роги  маю.
Тільки  й  траву  поїдаю.
Мій  родич  в  тундрі  проживає,
Лишайник  й  мох  він  там  шукає( олень).

5.Цей  хижак  по  лісу  бродить,міцні  лапи  має.
В  лісостеп  він  теж  заходить  й  здобич  там  шукає( вовк).

6.Вдосталь  в  лісі  їжі  має, і  в  дупло  її  ховає.
По  деревах  аж  літає, де  знайти  горішки  знає( білка).

7.Довгі  вушка  й  хвіст  куценький,
Влітку  колір  мій  сіренький.
Ну  а  взимку – наче  сніг,
Щоб  сховатись  всюди  зміг( заєць).

ЧИТЦІ: Вірш  «Дітям  України»
1.Земля  безкінечна  і  море  безкрає.  
В  незнані  країни  нас  водить  буття.
Та  з  мандрів  далеких  завжди  повертаєм
В  той  край,де  матуся  дала  нам  життя.
       2.В творінні  й  коханні, щоб  бути  щасливим,
          Щоб  діти  співали, щоб  квітли  сади,
          Любіть  Україну, як  матір  єдину,
          Любіть  її  всюди, любіть  назавжди.
3.Щоб  ваші  серця  у  ярмі  не  стогнали,
   Щоб  ви не  відчули  душі  пустоти,
  Любіть  Україну, як  матір  єдину,
   Любіть  її всюди,  любіть  назавжди.
             4.Щоб  марно  життя  у  вас  не  пропало, 
             Щоб  ви  залишили  безсмертя  сліди,
             Любіть  Україну  як  матір  єдину,
             Любіть  її  всюди, любіть  назавжди.

ВЕДУЧА  №1: Якось  Господь  Бог  вирішив  наділити  дітей  світу  таланта-
ми. Французи  вибрали  елегантність  і  красу, угорці  любов  до  господарю-вання, німці  дисципліну  і  порядок,  діти  Польщі – здатність  до торгівлі, італійці  одержали  хист  до  музики.
ВЕДУЧА  №2: Обдарувавши  всіх,підвівся  Господь  Бог  зі  свого  трону  і
раптом  побачив  у  куточку  дівчину. Вона  була  одягнута  у  вишивану   со-
рочку,руса  коса  переплетена  синьою  стрічкою, а  на  голові  багрянів  ві-
нок. « Хто  ти?Чого  плачеш?» ,- запитав  Господь  Бог.
ВЕДУЧА  №1: «Я – Україна, а  плачу,бо  стогне  моя  земля,у  хаті  немає  правди  і  волі  «,-відповіла  дівчина.
ВЕДУЧА  №2: «Чого  ж  ти  не  підійшла  до  мене  раніше? Я  всі  таланти
роздав».
ВЕДУЧА  №1:Дівчина  вже  хотіла  йти, та  Господь  Бог, піднявши  прави-
цю,зупинив  її: « Є у  мене  неоціненний  дар,  який  уславить  тебе  на  цілий
світ.Це – пісня».
ВЕДУЧА №2:Узяла  Дівчина-Україна  дарунок  і  міцно  притиснула  його
до  серця. Вклонилася  низенько  Всевишньому  і  з  ясним  обличчям  і  ві-
рою  понесла  пісню  в  народ.
(звучить  пісня  « Ти  шляхом  праведним  пройшла…»)

ВЕДУЧА  №1:Перед  Україною  розкриваються  широкі  обрії  для  поступу.
У  цьому  поступі  згодом  буде  і  ваша  частка  праці, друзі.Україна  потре-
бує  вашого  молодечого  запалу,  вашої  наполегливої  праці і  любові.
ВЕДУЧА №2:Тільки  той, хто  любить  Вітчизну, народ,  своїх  батьків  і
свій  дім,той  зможе  зробить  свій  край  багатим  і  щасливим.

УЧИТЕЛЬ:Без  миру  немає  дитинства, немає  майбутнього. За  щастя  ді-
тей,за  мирне  небо, за  цвіт  на  землі  борються  всі  чесні  люди  планети.
    Землі  потрібні  пісні  і  квіти. Щоб  на  нашій  прекрасній  планеті  жили
прекрасні  люди, щоб  до  густих  садів  і  білих  будівель  повертались  леле-
ки  завжди, з  появою  яких  у  людей  з’являється спокій  і  радість від  миру
на  рідній  землі.



МОЛИТВА
Боже  наш,  спаси  і  сохрани
Державу  нашу  Україну,
Від  всіх  напастей  відверни,
Не  доведи  нас  до  загину .
   Прости  провини  наші, Господи  прости,
   Прости  батьків, дідів  і  прадідів  далеких,
   Тих, що  померли  в  тюрмах, таборах,
   І  всіх  убитих  на  фронтах  запеклих.
Прийми  благання  наші  і  прийми  подяку
За  милосердя  твоє, за  терпіння,
За  всі  гріхи  і  за  провину  всяку,
Почуй, Спасителю, наші  моління.
    Верни  нам  пам’ять, Боже, спам’ятай,
    Очисть  від  скверни  і  від  усього  злого,
    Подай  терпіння  всім, науку  добру  дай,
    Дай  працю  чесну  для  життя земного.
Пошли  нам  дощ  у  спеку, в  холод  дай  тепла,
Щоб  все  цвіло  у  кожного  двора,
Щоб  на  столі  був  хліб, було  й  до  хліба.
Дай  миру  вам, дай  злагоди  й  добра!
     Зєднай  нас  всіх  в  єдиную  сімю,
Щоб  ми  жили  в  любові, як  брати.
І  славили  імя  твоє  величне
На  віки  вічнії!   Амінь!
(Звучить  духовний  гімн  України « Боже   великий, єдиний, нам  Україну  храни»).




Комментариев нет:

Отправить комментарий