Тести


                 ЗАВДАННЯ    ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я (7 клас)  ЗА НОВОЮ ПРОГРАМОЮ

Тема «Фізична  складова здоров’я», 7 клас, І варіант
І. Тести:
1. Підлітковий  вік є перехідним періодом між:
а) юністю і молодістю;  б) молодістю і  зрілим віком;  в) віком  немовляти  і дитинством;  г) дитинством  і  дорослим  життям.
2. Залози  ендокринної  системи  виробляють  біологічно  активні  речовини: а) ферменти;  б) гормони;  в) кислоти;  г) солі.
3.Лікарі  стежать  за  показниками  фізичного  розвитку  підлітків тому що:
а) їм треба знати, як  підліток  навчається; б) їм треба  знати, як  підліток  розвивається;   в) їх  попросили про  це  батьки; г) їм це  цікаво.
4.Надмірне  навантаження  на  хребет в  підлітковому  віці  може  спричинити:
а) викривлення хребта;  б) гастрит;  в) інфекційні  захворювання; г) алергію.
5.Якщо  в  підлітка  зявилися  проблеми  зі  шкірою, то  йому  слід:
а) частіше  вмиватися;  б) звернутися  до  дерматолога;  в) використовувати  маскувальну  косметику;   г) не  звертати  на  це  уваги.
6.Макіяж – це:
а) вміння  підвести  очі; б) вміння  накласти  маску  на  лице;  в) мистецтво  нанесення лікувальної  косметики;  г) мистецтво  нанесення  декоративної  косметики.
7.Шкіра:
а) не захищає  організм  від  пилу;  б) містить  два  види  залоз – потові і  сальні; в) не  є  перешкодою  для  мікробів; г) не  захищає  від  зовнішніх  впливів.
8.Косметичні  креми  і  лосьйони:
а) мають  однаковий  склад; б) ніколи не містять вітамінів; в) мають  різний  склад;   г) ніколи  не  містять  дезінфікуючих  речовин.
9.До  позитивних  чинників розвитку  здоровя належить:
а) їжа з  барвниками;  б) активний  рух;  в) пасивний відпочинок; 
г) нерегулярна ранкова  зарядка.
10.Підлітковий  вік характеризується:
а) тільки  фізичними змінами;  б) тільки  соціальними  змінами;  в) тільки  психологічними  змінами;  г) зміни  відбуваються  в  усіх  сферах.
ІІ. Вказати правильне  чи  неправильне  твердження:
1.Дорослішати соціально – значить  брати  на  себе  відповідальність  за  свої  вчинки.
2.До  показників  фізичного  розвитку належать особливості  постави, форми  хребта  і  грудної  клітки.
3. Для  підліткового  віку  не  характерна  емоційна  збудливість.
4.Якщо у вас нормальне  волосся, то воно швидко стає жирним, а кінчики січуться.
ІІІ. Ознаки  біологічного  дозрівання підлітків.
ІV. Правила  догляду  за  волоссям.




Тема «Фізична  складова  здоровя», 7клас, ІІ варіант
І. Тести:
1. Підлітковий  період  відрізняється  від  періоду  дитинства тим, що:
а) у цей час не відбуваються якісні зміни;  б) у цей час відбуваються  якісні зміни;  в) він триває більше 10 років;  г) він триває менше 3-х років.
2. До обєктивних показників стану здоровя належать:
а) показники самопочуття;  б) показники працездатності;  в) показники настрою; г) показники маси тіла і росту.
3. До декоративних засобів косметики відноситься:  а)шампунь;  б)помада; в)зубна паста;  г)крем для рук.
4. Постава:
а) не залежить  від стану хребта;  б) не залежить  від ступеня розвитку мязів тулуба;  в) це вимушена поза людини;  г) один із показників  фізичного розвитку підлітка.
5. До негативних чинників  розвитку складових здоровя належить:
а)виконання  фізичних вправ; б)активний рух; в) малорухливий спосіб життя;  г)відмова від пасивного  проводження  часу.
6. При виборі косметики підліток повинен:
а) враховувати свій вік і тип шкіри;  б) радитися з друзями;  в)ні з ким не радитися;  г) орієнтуватися тільки на свій смак; 
7. Шкіра:
а) не бере участі в обміні речовин;  б)бере участь у процесі дихання;  в)не сприймає різні подразнення;  г)не захищає організм від змін температури.
8. Косметичні засоби:
а) не мають терміну придатності;  б)не роблять менш помітними дефекти зовнішності;  в)не  підкреслюють привабливі риси обличчя;  г)випускають з урахуванням типу шкіри.
9. Статеве дозрівання  підлітка проходить:
 а)поступово;  б) швидко й непомітно; в) без проблем;  г) протягом декількох місяців.
10. Слово «косметика» в перекладі з грецької означає:
а) «мистецтво обманювати»;  б) «мистецтво приховувати»;  в) «мистецтво прикрашати»;   г) «мистецтво малювати».
ІІ. Вказати правильне чи неправильне твердження:
1. Якщо ви важко витримуєте тривалі поїздки в громадському транспорті, то значить ваш  фізичний розвиток протікає нормально.
2. Перш ніж робити якісь вчинки, не слід думати про їхні наслідки.
3. До субєктивних показників здоровя відносяться показники самопочуття, сону, апетиту.
4. Підлітковий  вік впливає на різні сторони вашого життя.
ІІІ. Ознаки соціального дозрівання підлітків.
ІV. Правила догляду за шкірою.

Тема «Психічна та духовна складові здоровя» , 7 клас , І варіант
І. Тести:
1. До духовних потреб належить:
а) голод;  б)спрага;  в) сон;  г) саморозвиток.
2. Розвитку уваги буде сприяти:
а) інтерес до досліджуваного предмета;  б)підготовка уроків при  ввімкненому телевізорі;  в) бажання швидше зайнятися більш цікавим; 
г) виконання домашніх завдань пізно ввечері.
3.Ненавмисно, без будь-яких зусиль з боку людини, виникає:
а) механічне запамятування;  б)довільна увага;  в) мимовільна увага;  г)зосередженість на  важливих для людини предметах.
4. Память – це:
а) неправильне сприймання;  б) закріплення, збереження і наступне використання інформації; в) зосередженість на важливих для людини явищах;  г) відображення предметів навколишнього світу.
5.До позитивних емоцій належить:
а) злість;  б) страх;  в) інтерес;  г) смуток.
6. Укажіть правильне твердження:
а)емоційне благополуччя людини – це невпевненість  у  собі;  б)емоційне благополуччя сприяє нормальному розвитку;  в)емоційне благополуччя – це почуття  незахищеності;  г) почуття людини  не  залежать  від взаємин  з  іншими людьми.
7. Самоконтроль – це:
а) переживання  уявної  небезпеки; б) усвідомлення  власного  невміння; 
в) усвідомлення  й оцінка людиною своїх  власних  дій, емоцій;
г) усвідомлення власної  нерозсудливості.
8.Тривалі  стреси :
а) корисні  для  організму людини;  б) необхідні  для  організму;
 в) приносять задоволення  організму;  г) виснажують організм.
9. Конфлікти виникають  тому, що:
а) у людей можуть бути протилежні погляди; б) є нерозумні люди;  в) люди не можуть домовитися;  г) люди не  розуміють  один одного.
10. Сором – це емоція, яка:
а) виникає в людини при переживанні небезпеки;  б) виникає внаслідок усвідомлення власної  нерозважливості; в) виникає до людини, яка  в чомусь її перевершила;  г) зявляється тоді, коли людину  ображають.
ІІІ. Умови  успішного  навчання.
ІV. Поняття  і  види  стресу. Реакція  організму  на  стрес.







Тема «Психічна та духовна складові здоровя» ,  7 клас, ІІ варіант
І.Тести:
1. До біологічних потреб належить:
а) спілкування;  б) спрага;  в)визнання  власних  заслуг;  г)саморозвиток.
2. Вказати правильне  твердження:
а) до життєвих цінностей не належить  упевненість  у собі;  б) здоровя не належить  до життєвих цінностей; в)життєві цінності – це те, що люди  вважають  неважливим;  г)життєві  цінності людини відбиваються  у  її  вчинках.
3. Запамятуванню буде  сприяти таке правило:
а) намагайся зрозуміти матеріал;  б)стався до матеріалу байдуже; 
в) повторюй великими порціями;  г) при  запамятуванні  ввімкни телевізор.
4. Увага – це:
а) неправильне сприймання;  б) збереження  попереднього досвіду;  в)зосередженість на важливих для людини предметах.
5. До негативних емоцій належить:
а) задоволення;  б)радість;  в) інтерес;  г) смуток.
6. Гнів – це емоція, яка:
а) виникає в людини  при  переживанні реальної небезпеки; б) зявляється тоді, коли людину ображають;  в)виникає внаслідок власного  невміння.
7. Люди, які  здатні до самоконтролю:
а) мають  ознаки психологічної  рівноваги;  б)не вміють керувати собою;  в) психологічно  неврівноважені;  г)не  усвідомлюють  своїх  власних  дій.
8. Які принципи не  допоможуть  вирішити  конфлікт:
а) обговорювати проблему,  а не людей;  б) визначити  причину  конфлікту;
в) наполягати на  своєму;  г) запропонувати  всі можливі варіанти вирішення.
9. Формування  вольових  якостей:
а) уроджена властивість;  б) набута властивість;  в) уроджена  та  набута  властивість;  г) відбувається  тільки  під  впливом  дорослих.
10. До позитивних  емоцій належить:
а)роздратування;  б)горе;  в) гнів;  г) щастя.
ІІ. Вплив емоцій  на  здоровя та  прийняття рішень.
ІІІ. Причини  виникнення  та  стадії  розвитку  конфліктів.












Тема «Соціальна складова здоровя» , 7 клас, І варіант
І. Тести:
1.Укажіть правильне  твердження:
а) якщо ви член родини, то у вас немає ніяких обовязків;  б) статус – це закріплені за людиною права й обовязки, які говорять про її місце в групі;
в) перебуваючи в групі, можна не враховувати інтереси інших членів групи.
2.Анонімність у роботі клініки, дружньої для молоді, означає що:
а) вам потрібно мати при собі документи;  б) з вас будуть брати гроші;  в)вам будуть читати нотації;  г) вас зустрінуть з порозумінням.
3. Ознака безпечної компанії:
а) всі ставляться один до одного доброзичливо; б)вам заважають навчатися; в)у компанії вживають алкоголь;  г)вас втягують у бійки.
4. Хвороби цивілізації виникають через:
а) інфекції;  б) віруси;  в)малорухливий спосіб життя; г) розумову діяльність.
5. Наркотична залежність:
а) легко виникає; б)легко лікується;  в)довго виникає, але легко лікується; г)легко виникає, але довго лікується.
6. Відповідно до законодавства України кримінальна відповідальність настає:
а) з 18 років;  б)з 16 років, а за скоєння тяжких злочинів із 14 років; в)із 20 років; г) із 21 року.
7. ВІЛ – це:
а) вірус імунодефіциту людини;  б) синдром набутого імунодефіциту;
 в) інфікована людини;  г) бактерія СНІДу.
8. ВІЛ розмножується в клітинах:
а) мязів;  б) печінки;  в) крові;  г) головного мозку.
9. Дискримінація – це:
а) форма позитивного  ставлення до людини;  б) забезпечення рівних прав різним групам людей;  в) заохочення людей певної  національності;
 г) обмеження прав людини за певною ознакою .
10. Збудником туберкульозу є:
а) вірус;  б) бактерія;  в) одноклітинна тварина;  г) одноклітинний гриб.
ІІ. Вказати, правильне чи неправильне твердження:
1.Дуже рідко хворіють на туберкульоз ВІЛ-інфіковані люди.
2. Паличка Коха є в багатьох людей, але проявляє вона себе в організмі з ослабленою імунною системою.
3. На туберкульоз хворіють люди через погані економічні і соціальні умови.
4. Ранніми симптомами туберкульозу є підвищення  апетиту.
5. Розповсюджувачів наркотиків можуть покарати позбавленням волі.
6. Законодавство дозволяє отримання наркотичних засобів  в обмін на інші речі чи товари.
ІІІ. Види підліткових компаній, їх ознаки.
ІV. Особливості поширення ВІЛ-інфекції в Україні і світі.



Тема «Соціальна складова здоровя», 7 клас, ІІ варіант
І. Тести:
1. Який чинник не  впливає на соціальне здоровя:
а) школа;  б) твої друзі;  в) зміна пір року;  г)підліткові компанії.
2. Укажіть неправильне твердження:
а) підліток не є активним учасником процесу свого соціального розвитку;  б)підліток може впливати на своє соціальне здоровя;  в) важливий соціальний чинник – соціальна рівність.
3. До хвороб цивілізації НЕ належить:
а) гіподинамія;  б) ожиріння;  в) алергія;  г) холера.
4. Ознака небезпечної компанії:
а) доброзичливе ставлення; б) вживання алкоголю, наркотиків;  в) допомога у навчанні;  г) довіра таємниць.
5. Продавці наркотиків:
а) звичайні торговці;  б)дотримуються законів;  в) можуть бути покарані конфіскацією майна;  г)дбають про здоровя людей.
6. ВІЛ потрапляє від хворої людини до здорової:
а) статевим шляхом;  б) через укус комара;  в) через уживання зіпсованих продуктів;  г) повітряно-крапельним шляхом.
7. Ознаки  туберкульозу:
а) нормальна температура;  б) бадьорість;  в) звичайний апетит;  г) пітливість.
8. Познач чинник, який не впливає на соціальне здоровя:
а) література, яку ти читаєш;  б) погода;  в)телепрограми;  г) музика.
9.Функція родини, яка  є неосновною, необовязковою:
а) виховання  згідно із законами держави;  б) сприяння  всебічному розвитку дитини;  в) виконання  всіх  бажань дитини;  г) матеріальне забезпечення дитини.
10. Права   дитини  гарантуються:
а) Конвенцією  про  права  дитини;  б) змістом  шкільних підручників;
 в) змістом повідомлень засобів масової інформації.
ІІ. Вказати, правильне чи неправильне твердження:
1.Причиною вживання  наркотиків може бути бажання допекти батькам.
2. Функцією  органів влади є допомога громадянам у випадках порушення їх прав.
3.Чим  пізніше  виявлене  захворювання  на  туберкульоз, тим легше його лікувати.
4. Усе, що  відбувається з вами у клініці, дружній для молоді, не підлягає розголосу, є секретним.
5.Одним із головних  шляхів передачі ВІЛ серед молоді в  Україні є використання нестерильних інструментів.
6. Наркомани рідко помирають від передозування наркотиками.
ІІІ. Наслідки вживання наркотиків.
ІV.Профілактика серцево-судинних захворювань, діабету, ожиріння.




                                      ЗАВДАННЯ 
     ДЛЯ  ПЕРЕВІРКИ  ЗНАНЬ
З  ПРИРОДОЗНАВСТВА (5  клас)


  РОЗДІЛ І
 Тема   « Тіла, речовини  і  явища  навколо  нас»      5 клас      І варіант 
І  рівень
1.У  наведеному  переліку  тіл  вибрати  тіла   неживої  природи:
а)річка; б)щука ; в) Сонце ;  г)м’яч; д)бджола;  е)дуб.
2.Вибрати  із  переліку  приклади   гарячих  джерел  світла:
а)Сонце; б)свічка; в)полярне  сяйво; г)медуза; д)блискавка.
3. Міру  нагрівання  тіл  визначають  за  допомогою:
а)барометра; б)термометра; в)компаса.
4. Хімічне  явище – це:
а) веселка; б)горіння  дров; в) розчинення  цукру  у  воді.
5. Назви  розчинні  речовини:
а) глина;  б) сіль; в)олія; г)цукор; д) пісок.
6.Вибери  складні  речовини:
а) вуглекислий  газ; б)кисень; в) залізо;  г) нафта.
ІІ  рівень
1.Назвати  способи  розділення  сумішей.
2.Закінчити  речення:
а) Вода  із  рідкого  стану  у газоподібний  переходить  при  температурі  …  .
б) Механічні явища  пов’язані  із ….   .
ІІІ  рівень
Постав  знак   «+» біля  правильних  висловів:
·        дифузія  марганцю  у  воді – це  хімічне  явище;
·         магніт  притягує  до  себе  всі  тіла;
·         звук  від  джерела  звуку  поширюється в  усі  сторони;
·        усі  тіла  неоднаково  проводять  тепло;
·        для  вимірювання  довжини  потрібна  рулетка.
ІV рівень
Сонячне  світло  має  білий  колір. Пояснити, чому  ми  бачимо:
а)ворону  чорною;
б)пожежну  машину  червоною;
в)сніг  білим.


.
                                          РОЗДІЛ   І
Тема  « Тіла, речовини  і  явища  навколо  нас»  5 клас   ІІ  варіант
І  рівень
1.У  наведеному  переліку тіл  вибери  тіла  живої  природи:
а)калина; б)камінь; в) гриб;   г)лід;  д) комар .
2. Вибери  із  переліку  приклади  холодних  джерел  світла:
а)Місяць; б) лампочка; в) бактерія;  г)вогнище; д) медуза.
3. Довжину  тіла  вимірюють:
а) мірною  склянкою;  б)терезами;  в) лінійкою.
4. Фізичне  явище – це:
а)випаровування  води;  б)  поява  іржі  на  залізі;  в)  горіння  дров.
5.Назвати  нерозчинні  речовини:
а) сіль;  б)  мука;  в)крохмаль;  г) цукор.
6.Назвати  органічні  речовини:
а)олія;  б)цукор;  в) крохмаль;  г)вода;  д) залізо.
ІІ  рівень
1.Наведи  три  приклади   звукових  явищ.
2.Закінчити  речення:
а) Щоб  визначити  швидкість  тіла, треба  …   .
б) Джерела  звуку – це  тіла   …  .
ІІІ  рівень
Постав  знак «+»  біля  правильних  висловів:
·        магніти  притягуються  різноіменними  полюсами;
·        поява  іржі  на  залізі – це   хімічне  явище;
·        сніг  ми  бачимо  білим, бо  він  поглинає  світло;
·        світло  поширюється   у  непрозорих  тілах;
·        прості  речовини  складаються   із  атомів  одного  виду.
ІV рівень
Пояснити  різницю  між  фізичними  та  хімічними  явищами. Навести  приклади.



РОЗДІЛ   ІІ   Тема  « Всесвіт»   5 клас     І  варіант
І рівень
1.З  перелічених  планет  вибрати  найхолоднішу:
а)Сатурн; б)Нептун; в)Меркурій; г)Земля.
2. Порівняно  із  Землею  Сонце  у  109  разів:
а)більше;  б)  менше.
3.Сонце – це:
а)планета; б)астероїд; в)зоря.
4.Вибрати  ознаки  планет:
а)кулясті; б)різної  форми; в)холодні; г)розжарені; д) випромінюють  тепло.
5.Вибери  небесні  тіла, які  випромінюють  світло:
а) Велика  Ведмедиця; б)Венера; в)Місяць; г) Сонце; д) Полярна  зоря.
6.Як  по-іншому  називають  нашу  Галактику:
а)Мала  Ведмедиця; б)Молочний  Шлях; в)Ліра; г) Чумацький  Шлях.
ІІ  рівень
1.Закінчити  речення:
а)Супутники – це  небесні  тіла, які…   .
б)Наука  астрономія  вивчає  …    .
в)Відстань, яку  долає  світло  за  один  рік,називається  …   .
ІІІ рівень
Постав  знак  «+»  біля  правильних  висловів:
1)Сонце – найближча  до  Землі  зоря.
2) Тривалість  року  на  всіх  планетах  однакова.
3)Найменшою  серед  планет  Сонячної  системи  є  Меркурій.
4)Повний  оберт  навколо  Сонця  наша  планета  робить  за  365, 25 доби.
5)Планета  Сатурн  є  сусідом  Землі.
6)Леонід  Каденюк – перший  космонавт  незалежної  України.
ІV рівень
1.Значення  Сонця  для  живої  природи.
2.Чим  відрізняються  і  чим  схожі  між  собою  планети  і  зорі?




РОЗДІЛ  ІІ   Тема  « Всесвіт»   5 клас    ІІ варіант
І рівень
1.З  перелічених  планет  вибрати  найгарячішу:
а)Земля; б)Уран;  в)  Нептун;  г)Меркурій.
2.Відстань  від  Землі  до  Сонця  становить:
а)  15  млн.км;  б) 150  млн.км;  в) 150  тис.км.
3. Сонце – це  зоря  якого  кольору:
а)жовтого; б) блакитного; в) червоного;  г)  білого.
4.Вибрати  ознаки  зір:
а) не  мають  форми; б)кулясті;  в) гарячі;  г)холодні.
5.Вибрати  назви  небесних  тіл, які  не  випромінюють  світло:
а)Місяць; б)Полярна  зоря; в)Земля; г)Мала  Ведмедиця.
6.Яких  речовин  найбільше  у  складі  Сонця:
а)води;  б)водню;  в) гелію;  г) заліза.
ІІ  рівень
1.     Закінчити  речення:
а)На  поверхні  Сонця  температура  становить  …   .
б)Всесвіт – це   …   .
в)Комета  складається  з  …   .
ІІІ  рівень
Постав   знак  «+»  біля  правильних  висловів:
1)Комету  за  часів  Київської  Русі  називали  « хвостатою  зорею».
2)Наше  Сонце  належить  до  червоних  зір.
3)Зоряні  карти – це  схематичні  зображення  сузір’їв.
4) Промінь  від  Сонця  досягає  Землі  за   25  хвилин.
5)Наша  Сонячна  система  налічує  8  планет.
6)Планети  рухаються  по  своїх  орбітах.
ІV рівень
1.Часто  влітку  вночі  можна  бачити  на  небі   яскраві  сліди. В  народі  це  явише  називають  зорепадом.Чи  дійсно  це  так?
2.Чому  кожний   п’ятий  рік  називають  високосним?


РОЗДІЛ  ІІІ. Тема  « Земля  як  планета» ( І частина),5 клас, І варіант
І. Тести.
1. Астрономічна  одиниця – це  величина, яка  рівна:
а)100 млн. км;  б) 150 млн.км;  в) 180 млн.км.
2. Найбільше  у  складі  мантії:
а)водню;   б) сицілію;  в) гелію; г) оксигену.
3.  Внутрішня  будова  Землі  складається  з … частин:
а) трьох;  б) двох; в) однієї.
4. Сонячне  затемнення  відбувається:
а) вночі;  б) вдень.
5. Місяць  менший  від  Землі   у  … разів:
а)40;  б) 60;   в)  50.
6. Товщина  земної  кори  під  океанами   становить:
а) 5-8 км;  б) 10-13 км;  в) 20-25 км.
ІІ .Доповнити  речення:
1.На  Марсі  життя  немає, тому  що …  .
2. Місяць – це  природний…  .
3. Сонячне  затемнення  відбувається  тоді, коли  Земля  …   .
4. Внутрішня  будова  Землі  складається  з  …   .
ІІІ. Поставити  знак  «+»  або  « - «:
1.Рівнини  на  карті  і  глобусі  позначені  зеленим  кольором.
2.На  Землі  4  частини  світу.
3.Речовини  ядра  Землі  перебувають  у   твердому  стані.
4. У  нашій  місцевості  найдовша  ніч  спостерігається  весною.
ІV. Дати  визначення  слідуючих  понять:
1.Меридіан –
2. Глобус –
3. Масштаб –
4.Карта –



 РОЗДІЛ  ІІІ. Тема «Земля  як  планета», І  частина,  5 клас, ІІ  варіант
І .Тести.
1.Центральна  частина  земної  кулі  називається:
а)ядро; б) земна  кора;  в)  мантія.
2. Гіпотеза – це :
а) формула;  б) припущення;  в)  закон.
3.Температура  мантії  становить:
а) 3000 градусів;  б) 1000  градусів;  в) 1000-2500 градусів.
4. Місяць  робить  повний  оберт  навколо  Землі  за:
а) добу; б) місяць;  в) рік.
5. Вибрати  назви  материків:
а) Африка;  б)Азія;  в) Південна  Америка;  г) Америка.
6. Товщина  земної  кори  під  материками  становить:
а)40 км ;  б) 20-30 км;  в)35-70 км.
ІІ.Доповнити  речення:
1.     На  Венері  немає  життя, тому  що…  .
2.     Вдень  температура  на  Місяці  становить …  .
3.     Повний  оберт  робить  Земля  навколо  Сонця  за …  .
4.     На  поверхні  Місяця  є  такі  форми  рельєфу:…  .
ІІІ. Поставити  знак  « +» або  « -«:
1.Радіус  Землі  дорівнює  6371  км.
2.Температура  речовини  мантії  становить  4000 градусів.
3. Молодик – це  фаза  Місяця, коли  тоненька  скибочка  з’являється  з  лівої  сторони.
4.Найбільш  точно   форма  нашої  Землі  передана  на  глобусі.
ІV. Дати  визначення  слідуючих  понять:
1.Екватор  -
2.Гіпотеза –
3.Мантія –
4.Масштаб -









Розділ  ІІІ. Тема « Земля  як  планета», 5 клас , І варіант, ІІ  частина
І .Тести.
1.Як  називається  органічна  речовина  грунту:
а)пісок;  б) гумус;  в) повітря.
2.Основна  властивість  грунту:
а) родючість;  б) колір; в) проникність.
3.Вибрати  з  переліку  органічні  добрива:
а) гній; б) азотні; в) фосфатні; г) торф.
4. У складі  повітря  78% становить:
а)кисень; б) вуглекислий  газ; в) азот.
5.З  усіх  газів  підтримує  горіння:
а)кисень; б) вуглекислий  газ; в) азот.
6. Вода  кипить  при  температурі  … градусів:
а)50;   б)  100;   в) 150.
7.Із  переліку  вибрати  розчинні  речовини:
а)цукор; б) глина; в) сіль; г) пісок.
8.Найпоширеніша  речовина  на  Землі:
а)вода; б) повітря; в) вуглекислий  газ.
ІІ. Доповнити  речення:
1.У  піщаних  грунтах  переважає …  .
2. У  теплицях  грунт  часто  замінюють …  .
3.Переміщення  повітря  зумовлює  утворення  …  .
4. Під  час  нагрівання  вода …  ,  а  під  час охолодження …   .
ІІІ. Поставити  знак  « +»  або  « -«:
1.Змінюючи  свій  стан  вода  може  мандрувати  світом.
2. Основні  виробники  кисню  - це  зелені  рослини.
3.Повітря  має  колір  і  смак.
4.Родючість  грунту  залежить  від  вмісту  в  ньому  глини  і  піску.
ІV. Дати  визначення  слідуючих  понять:
1.     Розчинні  речовини-
2.     Атмосфера-
3.     Родючість-
4.      Чорноземи-



РОЗДІЛ  ІІІ. Тема « Земля як  планета», 5 клас, ІІ  варіант,ІІ  частина
І .Тести.
1.Із  переліку  вибрати  неорганічні  речовини:
а)глина; б) гумус; в) пісок.
2. Найродючіший  грунт  України:
а)дерново- підзолистий; б) сірий  лісовий; в) чорнозем.
3.Із  переліку  вибрати  назви  неорганічних  добрив:
а)калійні;б) пташиний  послід; в) попіл; г)азотні.
4.Повітряна  оболонка  Землі:
а) гідросфера; б) атмосфера; в) літосфера.
5. 21%  у  складі  повітря  займає:
а) вуглекислий  газ; б) азот;  в)  кисень.
6.За  добу  людина  споживає  кисню:
а) 700 г;  б)1000г; в) 500г.
7.Під  час  нагрівання   вода:
а)стискається; б)  розширюється.
8.Найбільш  чиста  вода  знаходиться  у:
а)колодязях; б)водопроводах; в) айсбергах.
ІІ. Доповнити  речення:
1.Безперервний  водний  простір  на  Землі …  .
2.Вода  може  перебувати  у трьох  станах: …  .
3.До  складу  повітря  входять …  .
4.Колір  грунту  залежить  від  …  .
ІІІ.Поставити  знак «+»  чи  « -«:
1.За  сотні  років  утворюється  шар  грунту  1 см.
2.Дощові  черв’яки  приносять  велику  шкоду, прокладаючи  в  грунті ходи.
3. Завдяки  силі  тяжіння  повітря  не  відлітає  в  космічний  простір.
4. Прісної  води  на  Землі  набагато  більше, ніж  солоної.
ІV.Дати  визначення  слідуючим  поняттям:
1.Гумус-
2.Грунт-
3Нерозчинні  речовини-
4.Колообіг  води-


 РОЗДІЛ  ІV . Тема « Земля  як  середовище  існування  живих  організмів».  5  клас, І варіант
І. Тести:
1. Рослинам  зеленого  кольору    надає  речовина:
а) крохмаль;  б)  цукор;  в) хлорофіл.
2.Чому  на  Землі  з  часом  кількість  організмів  не  зменшується? Це  тому, що  вони:
а) дихають; б) розмножуються;  в)рухаються.
3. Вибрати  назви  рослин, у  яких  немає  квіток:
а) мох;  б) конвалія; в) лишайник ;  г ) береза.
4.Вибрати  назви  вічнозелених  рослин:
а) дуб;  б)вишня ;  в)  сосна;  г ) ялина.
5. Корова, лось, олень, коза – це  тварини:
а) м’ясоїдні;  б) рослиноїдні; в) всеїдні.
6. Від  рослин,  тварин,  грибів  бактерії  відрізняються  тим, що  у  них  немає:
а) оболонки;  б) ядра.
7. Птахи, павуки, комахи  мешкають у  якому  середовищі:
а) наземно-повітряному;  б)грунтовому;  в) повітряному.
8. Кити, тюлені, моржі  живуть  в  холодних  умовах, бо  мають:
а) густу  шерсть;  б)підшкірний  жир;  в) густе  пір’я.
ІІ. Доповнити  речення:
1.     Більшість  тварин  активні  …,  а  відпочивають …  .
2.     У  водоймах  ростуть  такі  квіткові  рослини:…
3.     При  диханні  живі  організми  вдихають …,  а  видихають … .
4.     Головна  відмінність  тварин  від  рослин  полягає  в  тому,  що…  .
ІІІ. Дати  визначення  слідуючих  понять:
1.Листопад – це  явище, коли…
2.Хижаки –
3.Гриби-паразити –
4.Культурні  рослини-
ІV. Чим  корисні  і  шкідливі  бактерії?



РОЗДІЛ  ІV. Тема « Земля  як  середовище  існування  живих  організмів», 5  клас, ІІ  варіант
І. Тести:
а) акула; б) тхір;  в) кальмар; г)восьминіг.
2. Вибрати  назви  отруйних  грибів:
а) бліда  поганка;  б) білий  гриб;  в) маслюк; г) чортів  гриб.
3.Найдавніші  організми  на  Землі:
а)бактерії; б) мохи;  в)  мамонти.
4.Вибрати  назви  дикорослих  рослин:
а) пшениця;  б) соняшник; в)подорожник;  г) осика.
5. Організми, які складаються  з  однієї  клітини:
а) одноклітинні;  б)  багатоклітинні.
6.Вибрати  назви  безхребетних  тварин:
а) сокіл;  б) черв’як;  в) павук;  г ) ведмідь.
7. Які  з  названих  тварин  мешкають у грунтовому  середовищі:
а)комаха;  б) кріт;  в)  рослина;  г) т черв’як.
8.Бурому  ведмедю  переживати  голодну  зиму  допомагає:
а) барлога;  б)  сплячка;  в)  ссання  лапи.
ІІ. Доповнити  речення:
1.Основними  частинами  клітини  є:… .
2.За  зовнішнім  виглядом  стебла  та  його  розмірами  рослини  поділяються  на…  .
3.Гриби  можуть жити…  .
4.Рослини , які  живуть  на  добре  освітленій  території,називаються…  .
ІІІ. Дати  визначення  слідуючих понять:
1.     Перелітні  птахи –
2.     Прісна  вода –
3.     Екосистема –
4.     Всеїдні  тварини –
ІV. Як  живі  організми  пристосувалися   до  змін  пір  року?  




                            ЗАВДАННЯ
      ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ
  З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я  ( 5 клас)
   ЗА  НОВОЮ ПРОГРАМОЮ


РОЗДІЛ   1.   ЗДОРОВ’Я  ЛЮДИНИ.              І варіант   5 клас
І Тести
1.Здоров’я – це:
а) тільки  фізичне  благополуччя; б) тільки  соціальне  благополуччя;
в)тільки  психічне  благополуччя; г)це  узгодженість  усіх  складових  здоров’я.
2.Якщо  в  людини  температура  36,6 градусів, то  це  свідчить  про  нормаль-
не:
а)фізичне  здоров’я; б) інтелектуальне  здоров’я; в) психічне  здоров’я;
г)моральне  здоров’я.
3.Позначте  правило  ,яке  належить  до  правил  безпеки:
а)чистити  зуби  зранку; б) мити  посуд  після  себе; в) діяти  спокійно;
г)чистити  своє  взуття.
4.Позначте  телефон  міліції:
а)101; б)102 ; в) 103; г)104.
5.Ділянка  дороги  або  інженерна  споруда, призначена  для  руху  пішохо-
дів  через  дорогу:
а)дорожня  розмітка; б)пішохідний  перехід; в) острівець  безпеки;
г) двосмугова  дорога.
6.Небезпека – це  ситуація, коли:
а) ви  спокійні; б)вашому  життю  та  здоров’ю  нічого  не  загрожує;
в) хто-небудь  або  щось  може  вам  завдати  шкоди;
7. Позначте  правило, яке  повинен  виконувати  пасажир:
а) стоячи  в  салоні,не  триматись  за  поручні; б)можна  висуватись  із  вікон;
в)зайшовши  в  салон, пройти  вперед; г)ходити  по  салону  під  руху  .
8.Для  того, щоб  зберегти  здоров’я  й  життя, слід:
а)не  звертати  увагу  на  небезпеку; б)не  вивчати  умов  виникнення  небезпеки; в)не  думати  про  причини  небезпеки; г)знати  способи  захисту  від  небезпеки.
9.Людина, яка  вміє  уникати  небезпек:
а)боягуз; б)обачна, смілива  й  упевнена  в  собі  людина;в) невпевнена  в  собі  людина; г) вона  просто  боїться.
10. Норми  і  правила  поведінки  людини  у взаємовідносинах  з  іншими  людьми,засновані  на  їх  взаємній  повазі, називають:
а) етикою; б) естетикою; в) мораллю; г) емоціями.
11.Позначте  правило  безпечної  пасажирської  етики:
а) розмовляти  по  мобільному  телефону; б) поступатися  місцем  людям  похилого  віку; в)штовхатися, щоб  пройти  по  салону; г)проходити, насту-
паючи  іншим  пасажирам  на  ноги.
12.Установити  правильну  послідовність  дій при  перекиданні  транспорту:
а) покинувши  транспорт, швидко  відійдіть  від  нього  на  значну  відстань;
б)якщо  аварійні  виходи  не  відкриваються, треба  вибити  скло; в)якщо  не  відчиняються  двері,відкрити  запасні  виходи; г)використовуйте  двері  або  вентиляційні  люки.
1…   ,2…  , 3…  ,4…   .
ІІ.Правила  поведінки  у  метрополітені.
ІІІ.Безпечна  відстань  до  автомобіля.



РОЗДІЛ 1.  ЗДОРОВ’Я  ЛЮДИНИ.    І І  варіант     5  клас
І. Тести.
1.Якщо  учень  справився  з  домашнім  завданням, то  це  свідчить  про  його  нормальне:
а) фізичне  здоров’я; б) інтелектуальне  здоров’я; в)психічне; г) соціальне.
2. Позначте  правило,яке  належить  до  правил  безпеки:
а)мити  посуд  після  себе;б) збирати  свій портфель; в) не  піддаватися  паніці; г)чистити  своє  взуття.
3.Позначте  телефон  пожежної  охорони:
а)101; б)102; в) 103; г)104.
4.Лінії,стрілки  та  інші  позначення  на  проїзній  частині – це:
а) пішохідний  перехід; б)дорожня  розмітка; в) острівець  безпеки;
г)двосмугова  дорога.
5.Позначте  одне  з  правил,яке  повинен  виконувати  пасажир:
а)перешкоджати  зачиненню  дверей; б)посадку  й  висадку  здійснювати  коли  завгодно; в)очікувати  транспорт  у  призначеному  місці;г)зайшовши  в  салон,не  проходити  далі, а стояти  біля  водія.
6.Установіть  правильну  послідовність дій, якщо  в  салоні  тр анспорту  ви-
никла  пожежа:
а)вимагайте  зупинитися  і  відчинити  двері  або  натисніть  кнопку  аварій-
ного  відкривання  дверей; б)негайно  повідомте  про  пожежу  водія  та  паса-
жирів; в)при  заблокуванні  дверей  використовуйте  для  евакуації  аварійні    люки  і  виходи  через  бічне  скло; г)спробуйте  використати  вогнегасник  у  салоні  для  гасіння  осередку  пожежі.
1…  ; 2…   ; 3…   ;4…   .
7.Подію, що  сталася  під  час  руху   транспорту  і  завдала  шкоди  людям, називають:
а) незвичайною  подією; б)дорожно-транспортною  подією; в)несподіваною  подією; г) дорожно-транспортною  пригодою.
8.Позначте  правило  пасажирської  етики:
а)бути  взаємно  ввічливими; б)проходити, наступаючи іншим  пасажирам  на  ноги; в)діяти  так,як зручно  тільки  тобі; г)розмовляти  з  водієм  під  час  руху  транспорту.
9.Здоров’я – це:
а)тільки  духовне  благополуччя; б)тільки  соціальне  благополуччя; в)це  узгодженість  усіх  складових  здоров’я, коли  вони  забезпечують  повно –
цінне  і  благополучне  життя  людини; г)стан,коли  в  людини  нічого  не  болить.
10.Безпека – це:
а) ви  спокійні; б)вашому  життю  та  зодров’ю  нічого  не  загрожує;
в)хто-небудь  або  щось  може  вам завдати   шкоди;г)ви  хвилюєтесь.
11.Для  того, щоб  зберегти  здоров’я  та  життя, слід:
а)не  звертати  увагу  на  небезпечні  умови; б)не  вивчати  причин  виникнен-
ня  небезпек; в)вивчати  небезпеки,умови  й  причини  їх  виникнення;
г)не  думати  про  наслідки  небезпечних  ситуацій.
12.Людина, яка  не  вміє  уникати  небезпечних  ситуацій:
а) обачна  людина; б)відповідальна  людина; в)упевнена  в  собі  людина;
г)необачна людина,яка  багато  чого  не  знає.

ІІ.Як  слід  поводитись  на зупинці?
ІІІ.Засоби  безпеки  у  транспорті.


РОЗДІЛ  2. ПСИХІЧНА  І ДУХОВНА  СКЛАДОВІ  ЗДОРОВ’Я.  5 клас
І варіант 
І.Тести.
1.П’ятикласник  повинен  уміти  раціонально  розподіляти  час, тому  що  це  допоможе:
а) установити  гарні  стосунки  з  однокласниками; б)правильно  облаштувати  свій робочий  стіл; в)своєчасно  виконувати  домашні  завдання; г)добитися  того, що  батьки  йому  куплять  велосипед.
2.Позначте  правило  облаштування  робочого  столу:
а) кожен  предмет  можна  класти  на  столі  де  завгодно; б)на  робочому столі  треба  мати  якомога  більше  предметів; в)треба  розташовувати  на  столі  предмети  так,щоб  це  було  зручно  для  роботи; г)з  робочого  столу  можна  не  витирати  пил.
3.Учитися  буде  легко, якщо  ви  будете:
а)щодня  дивитися  телевізор; б)отримувати  знання  виключно на  уроці;
в)регулярно  виконувати  домашні  завдання; г)нічого  не  робити  вдома.
4.Позначте  правило  успішного  навчання:
а) щодня  дізнаватися  щось  нове; б)кидайте  навчання, якщо  чогось  не  розумієте; в)бійтеся  труднощів;г) вчіться  заради  того, що  вас  похвалять.
5. Активне  слухання  передбачає  вміння:
а)слухати  тільки  те, що  хочете  почути; б)слухати  тільки  того,кого  хочете  чути; в)слухати  для  того, щоб   зрозуміти;г) сидіти  тихо  ,не  рухаючись.
6.Унікальність  людини  полягає  в  тому,що  вона:
а)толерантно  ставиться  до  інших;б)поділяє  погляди  інших  людей;
в)має  свій  індивідуальний  досвід; г)  може  спілкуватися  з  іншими  людь-
ми.
7.Справжні  друзі  допомагають  один  одному, тому  що  в  них  є  почуття:
а)гумору; б)патріотизму; в)відповідальності; г)власної  гідності.
8.Позначте  позитивні  емоції:
а) горе; б)задоволення; в)страх; г )тривога.
9.Установіть  правильну  послідовність  процесу  активного  слухання:
а)зберегти  інформацію  в  пам’яті; б)переконатися, що  ви  правильно  зро-
зуміли  те, що  почули; в)уважно  вислухати.
1…   ,2….   ,3…   .
10Толерантність – це:
а)нетерпляче  ставлення  до  іншої  людини, її  поглядів  і  думок; б)безпосе-
реднє  переживання  в  даний  момент; в)терпляче  ставлення  до  іншої  лю-
дини,її поглядів  і  думок; г)почуття  власної  гідності, маючи  яке,людина  не  дозволяє  принижувати  себе.
11.Здібності  проявляються:
а) завжди, незалежно  від  обставин; б)тільки  тоді, коли  людина  прикладає  зусилля для  їх  розвитку;в) тільки  в  деяких  людей, що  отримали  їх  від  батьків; г)дуже  рідко, коли  пощастить.
12.Який  прийом  не  допоможе  вам  запам’ятовувати  те, що  ви  вивчаєте:
а)з’ясуйте, для  чого  вам  потрібно  запам’ятати  саме  цей  матеріал; б)вду-
майтесь  і  зрозумійте  те, що  ви  вивчаєте; в)якщо  матеріалу  багато, то  його  треба  зазубрювати; г)виділяйте  головне  і  порівнюйте  його  з  тим,  що  вивчали  раніше.
ІІ.Як  слід  виконувати  домашні  завдання?
ІІІ.Повага  і  толерантне  ставлення  до  інших.



РОЗДІЛ  2. ПСИХІЧНА  І  ДУХОВНА  СКЛАДОВІ  ЗДОРОВ’Я. 5клас
ІІ  варіант
І.Тести.
1.Неорганізований  школяр  нічого  не  встигає  зробити, тому  що:
а)йому не  щастить; б)він  не  може  спланувати  свій час; в) у  нього  погана  пам’ять; г)він  не  слухається  батьків.
2.Позначте  правило  виконання  домашніх  завдань:
а)постійно  відволікайтеся  на  інші  справи; б)обов’язково  слухайте  радіо;
в)через  кожні  15 хв.  Вставайте  зі  стільця  і  дивіться  телевізор;г)зосередь-
ся  тільки  на  роботі.
3.Найкраща  мотивація для  навчання – це:
а)обіцянка  купити  подарунок  за  гарне  навчання; б)бажання  дізнатися  щось  нове; в) страх, що  вас  покарають  за  погане  навчання; г)хороші  оцін-
ки, яким  заздрять  однокласники.
4.Позначте  правило  успішного  навчання:
а) кидайте  те, що  ви  почали  вчити, якщо  цього   не  розумієте; б)щодня  вчіться  робити  щось  нове; в)вчіться  для  батьків  або  вчителя; г)вчіться  заради  того, щоб  вам  шось  купили.
5.Візуальний – це:
а)спостережуваний  неозброєним  оком, видимий; б)той, що  має відношення  до  органів  слуху; в)той ,що  має  відношення   до  органів рівноваги; г)той, що  має  відношення  до  органів дотику.
6.Унікальність  людини  полягає  в  тому, що  вона:
а)вміє  читати  й  писати; б)може  говорити  з  іншими  людьми; в)має  свій  погляд  на  життя; г)може  займатися  спортом.
7.Молодь  поступається  місцем  старшим, тому  що  в  неї  є  почуття:
а) відповідальності; б)патріотизму; в)колективізму; г)поваги.
8.Позначте  негативні  емоції:
а)любов; б) неприязнь; в) дружба; г) радість.
9.Установіть  правильну  послідовність  спільної  роботи:
а)спільно  складіть  план  роботи; б)розподіліть  обов’язки  кожного  учасника; в )визначте  мету, якої  повинна  досягти  ваша  група.
1…  ,2…  ,3…  .
10.Самоповага –це:
а)нетерпляче  ставлення  до  іншої  людини, її  поглядів  і  думок; б)безпосе-
реднє  переживання  в  даний  момент; в)почуття  власної  гідності, маючи  яке, людина  не  дозволяє  принижувати  себе;г)терпляче  ставлення  до  ін-
шої  людини, її  поглядів  і  думок.
11.Людину  можна  назвати  емоційно  благополучною, якщо  вона:
а)ніколи  не  плаче; б)ніколи  не  сміється; в)уміє  керувати  своїми  емоція-
ми; г)має  гарне  почуття  гумору.
12.Самоповага  необхідна  кожній  людині  для  того, щоб:
а)не звертати  увагу  на  інших  людей; б)відрізнятися  від  інших  людей;
в)успішно  вчитися, працювати, приймати  рішення; г)бути  кращим  за 
інших.

ІІ.Підготовка  до  контрольної  роботи.
ІІІ.Почуття  та  емоції. Вияв  почуттів.



РОЗДІЛ 3. ФІЗИЧНА  СКЛАДОВА  ЗДОРОВ’Я.   І варіант   5 клас

І.Тести.
1.До  загартування  не  належить:
а)заняття  фізкультурою  на  свіжому  повітрі; б)обтирання, обливання, ку-
пання; в)ходіння  босоніж; г)прогулянка  з  мокрими  ногами.
2.До ознак  перевтоми  належить:
а)бажання  вчасно  лягти  спати; б) поганий  сон  і  апетит; в)рухова  актив-
ність; г)небажання  мити  посуд.
3.Для  того, щоб  зір  був  гарний, необхідно:
а)читати  в  сутінках; б)раціонально  харчуватися; в)читати  в  ліжку; г)зав-
жди  носити  окуляри.
4.Узимку  можна:
а)виходити  на  зміцнілий  лід; б)збиратися  групою  на  невеликій  ділянці  льоду;в)іти  по  льоду, засунувши  руки  в  кишені; г)іти  по  льоду  з  рюкза-
ком  за  спиною.
5.Для  здорового  сну  треба:
а)добре  поїсти  перед  сном; б)спати  по  чотири  години на  добу; в)провіт-
рити  кімнату; г)лягти  спати  якомога  пізніше.
6.Загартування- це:
а) тренування  організму, підвищення  його  стійкості  до  спеки  та  холоду;
б)природна  потреба  людини  в  руховій  активності; в) переміщення  тіла  в  просторі; г)звичний  спосіб  утримання  тіла  у  вертикальному  положенні.
7.Позначте  правило  рухової  активності:
а)рухова  активність  не  повинна  бути  регулярною; б)краще  рухатися  в  приміщенні, а  не  на  свіжому  повітрі; в)ступінь  фізичного  навантаження  повинен  бути  індивідуальним; г)не  слід  чергувати  рухову  активність  з    відпочинком.
8.Для  профілактики  порушень  постави  необхідно:
а)намагатися  стояти  рівно;б)голову  опустити  вниз; в)обидва  плеча  трима-
ти  на  різному  рівні; г)спати  на  м’якому  ліжку.
9.Позначте  причини  появи  неправильної  постави:
а)оптимальна  рухова  активність; б)дотримання  раціону  харчування; в)неправильна  висота  робочого  столу  і  стільця; г)активний  спосіб  життя.
10.Позначте  правило, якого  необхідно  дотримуватись,щоб  зір  був  гарним:
а)берегти  очі  від  травм  і  пошкоджень; б)не  піклуватися  про  хороше  ос-
втілення  свого  робочого  місця; в)працювати  з  комп’ютером  скільки  завгодно;г)тримати  книгу  на  відстані   10 см  від  очей.
11.Позначте  способи  захисту  для  різних  ігор:

а)ковзани; б)лижі; в)санки;  г) налокітники.
12.Позначте, шо  забороняється  робити  у  басейні:
а)плавати; б)бігати  в  приміщенні  басейну; в)приймати  душ;г)плавати  у  спеціальній  шапці.
 ІІ.Принципи  і  методи  загартування.
ІІІ.Умови  здорового  сну.



РОЗДІЛ  3. ФІЗИЧНА  СКЛАДОВА  ЗДОРОВ’Я.    ІІ варіант   5 клас
І .Тести.
1.Школярам  хочеться  побігати  на  перерві, тому  що:
а)їм  набридли  уроки; б)вони  хочуть  досадити  учителю; в)вдома  їм  не  дозволяють  батьки; г)їхні  м’язи  вимагають  руху.
2.При  правильній  поставі: а)людина  стоїть  на  напівзігнутих  ногах;
б)грудна  клітка  запала; в)плечі  розправлені; г)плечі  висунуті  вперед.
3.До  способів  захисту  на  заняттях  спортом  не  належить:
а)щитки  на  гомілки  та  наколінники; б)шолом, правильно  підібране  взуття;
в)розминка  і  розтяжка; г)годинник  на  руці.
4.Прикладом  активного  відпочинку  є:
а)гра  в  шахи; б)перегляд  програми  телебачення; в)миття  підлоги; г)розмо-
ва  по  телефону.
5.Люди, які  проводять  багато  часу  біля  телевізора:
а)завжди  веселі; б)мають  гарну  пам’ять; в)малорухомі; г)непосидючі.
6.Постава –це:
а)тренування  організму, підвищення  його  стійкості   до  спеки  і  холоду;
б)природна  потреба  людини  в  руховій  активності; в)переміщення  тіла  в  просторі; г)звичний  спосіб  утримання  тіла  у  вертикальному  положенні.
7.Позначте  одне  з  правил  рухової  активності:
а)рухова  активність  повинна  бути  регулярною; б)ступінь  фізичного  на-
вантаження  може  бути  будь-яким; в)треба  рухатися  до  перевтоми; г)ру-
хова  активність  може  не  відповідати  віку.
8.Для  профілактики  порушень  постави  необхідно:
а)плечі  розправити; б)живіт  вип’ясти; в)за  столом  сидіти  зігнувшись;
г)не   займатися  гімнастикою.
9.Позначте  умову  здорового  сну:
а)спіть  не  менше  8 годин  на  добу; б)наїдайтеся  перед  сном; в)не  провіт-
рюйте  кімнату; г)спіть  у  тісному  одязі.
10.Лікар, який  займається  лікуванням  хвороб  зору, - це:
а)стоматолог; б)окуліст; в)хірург;  г)педіатр.
11.Перед  заняттями  спортом  обов’зково  треба:
а)зробити  розминку; б)поїсти; в)поспати; г)відпочити.
12.Ви  довго  міркували  над  завданням  з  математики.Ви  стомилися. Для  того,щоб  відпочити, треба:
а)виконати  з історії; б)виконати  завдання  з  літератури; в) сходити  в  магазин  за  хлібом; г)почитати  детектив.
ІІ.Правила  безпечної  поведінки  в  басейні  і  на  льоду.
ІІІ.Вплив  телебачення  і  комп’ютера  на  здоров’я.
РОЗДІЛ 4. СОЦІАЛЬНА  СКЛАДОВА  ЗДОРОВ’Я.   5 клас
Тема 1. Соціальне  благополуччя.Право  на  здоров’я.   І варіант
1.Право – це  обов’язкові  для  всіх  правила, дотримання  яких  забезпечує:
а)будь-яка  людина;б)держава; в)школа; г)президент.
2.Дитина  має  права, які  записані?
а)у Законі  України  «Про  об’єднання  громадян»; б)у  Законі  України
« Про  загальну  середню  освіту»; в)у  Конвенції  про  права  дитини;
г)в  Конституції  України.
3.Позначте, яке  право має  дитина  відповідно  до  Кон венції  про  права дитини:
а)право не  виконувати  домашні  завдання; б)право  не  прибирати  свою  кімнату; в) право  на  медичну  допомогу.
4.Установіть  відповідність  між  правом  й  тим, що  воно  означає:
а)право  на  життя;                          1)ніхто  не  може  перевіряти  ваші  речі;
б)право  на  піклування  і               2)ваше  право  вчитися;
турботу;                                            3)ваші   батьки  повинні  піклуватися  про 
в)право  на  освіту;                          вас;
г)право  на  приватне  життя.         4)ніхто  не  може  зазіхати  на  ваше  життя.
1… ,2…  ,3…  ,4…  .
5.Будь-яка  людина  має:
а)машину  і  яхту; б)права  і  обов’язки; в)вчене  звання; г)проїзний  квиток.
6.Позначте,як  учень  не  повинен  ставитися  до  своєї  школи, учителів, інших  учнів:
а)дбати  про  честь  школи; б)виявляти  повагу  до  працівників  школи;
в)не  виконувати  рішення  ; г)підтримувати  чистоту  в  школі.
7.Позначте  один  з  обов’язків  учня  на  уроці:
а)спізнюватися  на урок; б)ефективно  використовувати  час  уроку; в)шу-
міти; г)відволікати  товаришів.
8.Вербальне  спілкування – це  спілкування  за  допомогою:
а)жестів; б) слів; в)інтонації; г)погляду.
9.Установіть  відповідність  між  типами  спілкування  та  висловлюваннями:
А.ефективне  спілкування         1)Швидко  роби  те, що  я  тобі  кажу!
Б.неефективне  спілкування      2)Давай  поміркуємо  разом, як  зробити  це.
                                                      3)Ти  невдаха  і  незграба, нічого  не  вмієш!
                                                      4)Спробуй  ще  раз,я  вірю, в  тебе  все  вийде.
А………, Б……..  .
10.Поза  сім’єю  тебе  оточує  безліч  дорослих  , до  яких  треба  ставитися:
а)байдуже; б)недоброзичливо; в)як  до  ворогів; г) шанобливо.
11.Компанія  буде  для  тебе  небезпечною, якщо  в  ній:
а)вам  забороняють  розповідати  дорослим, що  з  вами відбувається;
б)немає  таємниць  від  дорослих; в)піклуються  про  ваше  здоров’я;
г)ведуть  здоровий  спосіб  життя.
12.Відкрита  Кохом  бактерія:
а)є  безпечною; б)витримує  суворі  умови  навколишнього  середовища;
в)не  передається  від  хворої  людини до  здорової.

ІІ.Стосунки  між  хлопчиками  і  дівчатками.
ІІІ. Поняття  про  ВІЛ-інфекцію.

РОЗДІЛ 4.СОЦІАЛЬНА  СКЛАДОВА  ЗДОРОВ’Я.    5 клас
Тема1.Соціальне  благополуччя. Право  на  здоров’я.     ІІ  варіант
І.Тести.
1.Дитина – це  особа, яка  не  досягла:
а)десяти  років; б)  15  років; в)16  років; г) 18  років.
2.Основним  документом  про  права  дитини  є:
а)Конституція  України; б)Конвенція  про  права  дитини; в)Закон  України
«Про  об’єднання  громадян»; г)Закон  України «Про  загальну  середню  освіту».
3.Позначте, які  права  має  дитина  відповідно  до  Конвенції  про  права  дитини:
а)право  дивитися  телевізор; б)право  на  піклування  і  турботу; в)право  кататися  на  ковзанах; г)право  одягатися  ,як  завгодно.
4.Установіть  відповідність  між  правом  дитини  і  що  воно  означає:
А.право  на  достатнє  харчування;    1)вас  ніхто  не  може  змусити  голо-
Б.право  першими  отримувати           дувати;
допомогу;                                               2)дитина  отримує  допомогу  раніше
В.право  висловлювати  свою               дорослих;
точку  зору;                                            3)ви  маєте  право  висловлюватись, не                              
Г.право  на  медичну  допомогу.          ображаючи  інших;
                                                                 4)у  разі  хвороби  ви  отримаєте  допо-
                                                                 могу   від  лікарів.
1…  , 2…   , 3…   , 4…    .
5.Громадянин – це  людина, яка:
а) належить  до  працівників  заводу; б)вчиться  у  школі; в)належить  до  певної  спільноти  людей; г)працює  у  сільському  господарстві.
6.Позначте, як  учень  повинен  ставитися  до  своєї  школи, учителів, інших  учнів:
а)не  дбати  про  честь  школи  і  підтримку  традицій; б)берегти  шкільне и майно;в)ігнорувати  рішення  шкільного  самоврядування; г)смітити  в школі.
7.Позначте  один  з  обов’язків  учня  на  перерві:
а)заважати  відпочивати  іншим; б)бігати  сходами; в)підтримувати  чистоту  і порядок; г)штовхатися.
8.Невербальне  спілкування –це  спілкування  за  допомогою:
а)міміки; б) слів; в)віршів; г)розповідей  про  себе.
9.Установіть  послідовність  між  типами  поведінки  та  висловлюваннями:
А.впевнена поведінка          1)Я  розібрався  і  знаю, як  виконати  це завдання.
Б.невпевнена  поведінка      2) Я  тобі  задам, якщо  ти  цього  не  зробиш!
В.агресивна  поведінка        3)Я  не  знаю, що  робити.
1…    , 2…     , 3… .
10.Які  висловлювання  будуть  сприяти  розв’язанню  конфлікту  між  одно-
класниками:
а) « Я  завжди  правий!»; б) « Давай  розберемося, я  готовий  тебе  вислуха-ти «; в) « Замовкни, я  не  хочу  тебе  слухати!»; г) «  Ти  говориш  дурниці!».
11.Компанія  буде  для  тебе  безпечною, якщо  в  ній:
а)є  люди, яких  ображають; б)тебе  змушують  вчиняти  протиправні  дії;
в)вживають  алкоголь, наркотики; г)немає  таємниць  від  дорослих.
12.ВІЛ  передається   від  хворої  до  здорової    через:
а)кашель; б)чхання; в)обійми; г)кров.

ІІ.Упевнена  поведінка, її  переваги.
ІІІ.Поняття  про  туберкульоз.



РОЗДІЛ  4. СОЦІАЛЬНА  СКЛАДОВА  ЗДОРОВ’Я.    5 клас
Тема 2. Безпека  в  побуті  і  навколишньому  середовищі.    І варіант.
І.Тести.
1.Позначте  головні  причини  виникнення  пожеж  у  житлових  будинках:
а)обережне  поводження  з  вогнем; б)порушення  правил  користування  електричними  та  газовими  приладами; в) дотримання правил  користування  грубним  опаленням; г)правильне  зберігання і  використання  легкозаймис-
тих  речовин.
2.Якщо  виникла  пожежа, треба:
а) голосно  кричати  « Пожежа!»; б)негайно  викликати  пожежену  охорону; в)попробувати  погасити  пожежу  самостійно; г)покликати  сусідів.
3.Під  час  грози  можна:
а)зачинити  вікна  та  відійти  від  них  подалі; б)намагатися  перейти  в  іншу  будівлю; в)користуватися  ліфтом; г)користуватися  мобільним  телефоном.
4. Після  того ,як  вода  повністю  зійшла, можна:
а)перед  тим, як увійти  до  будівлі, перевірити, чи  не  загрожує  вона  обва-
лом; б)вимкнути  електроосвітлення; в) користуватися  джерелами  відкрито-
го  вогню; г)вживати  харчові  продукти, які  контактували  з  водою.
5.Якщо  на  ваш  телефон  приходить  повідомлення  з  незнайомого  номера,
то  ви:
а)відповідаєте  на  повідомлення; б)дзвоните, шоб  поговорити; в)взагалі  не  відповідаєте; г)дзвоните, щоб  сказати  грубі  слова.
6.В  Інтернеті  безпечно:
а)заходити  на  будь-який  сайт – вони  всі  безпечні; б)заходити  тільки  на  ті  сайти, які  є  корисними; в)спілкуватися  з  будь-якими  людьми; г)відповіда-
ти  на  будь-які  повідомлення.
7.До  місць  підвищеної  небезпеки  надворі  не  належить:
а)місця, де  розташовані  каналізаційні  люки; б)сухе  дерево; в)пісочниця;
г)обірвані  електропроводи.
8.До  способів  збереження  природного  середовища  належить:
а)спалювання  сміття; б)облаштування  годівниць  для  птахів; в)вирубування
дерев; г)будівництво  заводів  і  фабрик.
9.За  правилами  купання  у  водоймах  можна:
а)стояти  і  гратися  в  тих  місцях, звідки  не  можна  впасти  у  воду; б)захо-
дити  на  глибоке  місце; в) пірнати  у  незнайомих  місцях; г) запливати  за  буйки.
10.Техногенне  середовище – це:
а)природне  середовище; б)середовище, створене  працею людей; в)середови-
ще, створене  рослинами; г)середовище, створене  тваринами.
11.До  стихійного  лиха  не  належить:
а)засуха; б) землетрус; в)смерч; г) сутінки.
12.Установіть  відповідність  між  назвою  стихійного  лиха  і  його  описом:
а)землетрус;            1)підземні  поштовхи  в  земній  корі;                    
б)смерч;                   2)сильний  вихор;
в)повінь;                  3)збільшення  рівня  води  в  річках;
г)град;                      4)частинки  льоду, що  випадають  із  хмар.
1…   , 2…    , 3…    , 4…   .

ІІ. Три  умови  виникнення  пожежі. Пожежна  безпека  в  побуті.
ІІІ. Стихійні  лиха. Правила  поведінки  під  час  грози.

РОЗДІЛ 4.СОЦІАЛЬНА  СКЛАДОВА  ЗДОРОВ’Я.    5клас
Тема 2.Безпека  в  побуті  і  навколишньому  середовищі.   ІІ варіант
І. Тести:
1.Позначте  одне  з  правил  користування  газом:
а)при  будь-яких  аваріях  можна   не  вимикати  газ; б)при  запалюванні  газу треба  спочатку   піднести  сірник  до  пальника, а  потім  відкрити  газ;
в)можна  сушити  над  газовою  плитою  білизну; г)при  виявленні  газу  не 
слід  провітрювати  кімнату.
2.Електроприлад,що  зайнявся, слід  гасати:
а) водою;  б)старим  пальтом  чи   ковдрою; в)синтетичною  тканиною; г)га-
рячою  водою.
3.При  підтопленні  необхідно:
а)відчинити  вікна  й  двері; б)цінні  речі  та  меблі  перенести  у  підвал;
в)випустити  тварин  із  приміщень; г)перебувати  на  першому  поверсі.
4.Під  час  грози, якщо ви  на  вулиці , необхідно:
а)ховатися  під  високими  деревами; б)ховатися  під  парасолькою; в)пере-
бувати  у  воді; г)не  користуватися  мобільним  телефоном.
5.Інтернет  був  створений  для  того, щоб:
а)можна  було  грати  в  комп’ютерні  ігри; б)кожна  людини  могла  отрима-
ти  необхідну  інформацію; в)можна   було  не  гортуватися  до  уроків;
г)люди  припинили  спілкуватися  особисто.
6.Користуватися  Інтернетом  буде  небезпечно, якщо:
а)ви  опановуватимете  його  самостійно; б)поруч  із  вами  буде  дорослий;
в) заходитимете  на  будь-які  сайти; г) ви  не  прислухатиметеся  до  порад  дорослих.
7.У  некерованому  натовпі:
а)у  жодному  разі  не  йти  проти  натовпу; б)слід  триматися  у  центрі  на-
товпу; в)треба  вчепитися  за  щось  руками; г)можна  спробувати  застібнути  розстебнутий  одяг.
8.Сміття, яке  хтось  залишив  у  лісі, повинні  прибирати:
а) лісники; б)природоохоронці; в)ті,хто  залишив  його; г)усі  ми  разом.
9.При  тепловому  та  сонячному  ударі  постраждалого  треба:
а) напоїти  молоком; б)перенести  в  тінь; в)не  чіпати; г)укрити  ковдрою.
10. Стихійне  лихо –це:
а)звичайне  природне  явище; б)надзвичайне  природне  явище  великої  руйнівної  сили; в)безпечне  природне  явище; г)надприродне  явище.
11.До  стихійного  лиха  не  належить:
а)ураган;  б) повінь;  в)град;  г)мряка.
12.Установіть  відповідність  між  назвою  стихійного  лиха  і  його  описом:
а)блискавка;         1)електричний  розряд  між  хмарами  або  між  хмарою  і 
б)циклон;              землею;
в)тайфун;              2)атмосферний  вихор;
г)повінь;               3)тропічний  циклон;
                              4) збільшення  рівня  води  в  річках.
1…    , 2…    ,3…      , 4…    .

ІІ. Як  вибратись  із  задимленого  приміщення? Евакуація  з  приміщен-
ня  школи.
ІІІ.Стихійні  лиха. Правила  поведінки  під  час  підтоплення.


















































6 комментариев:

  1. Дякую за матеріал, скористалася

    ОтветитьУдалить
  2. кредитна компанія, яка надає мені кредит у розмірі 5 000 000,00 доларів Коли інші кредитні інвестори нехтують моєю пропозицією, але містер Бенджамін Лі надає мені позику на успіх. Вони безпосередньо беруть участь у фінансуванні позики та проекті з точки зору інвестицій. вони надають фінансові рішення компаніям та особам, які шукають доступу до фондів ринків капіталу, вони можуть допомогти вам фінансувати ваш проект або розширити свій бізнес .. Контакт по електронній пошті :::: Також lfdsloans@outlook.com або Напишіть номер WhatsApp на 1- (989 -394-3740)

    ОтветитьУдалить